ارسال به دیگران پرینت

میزان و نحوه مصرف زعفران برای قاعدگی

خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن خوبه؟ | اگر دچار تاخیر در پریودی این مطلبو بخون!

اگر دچار تاخیر در پریودی شدید یا دردهای پیش از قاعدگی آزارتان می دهند، این مطلب درباره خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن و زمان مناسب آن را دنبال کنید.

خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن خوبه؟ |  اگر دچار تاخیر در پریودی این مطلبو بخون!

زعفران برای پریود شدن

زعفران به دلیل ترکیبات شیمیایی و خواص درمانی فراوان برای قاعدگی زنان نیز استفاده می شود. کاهش درد، باز شدن قاعدگی و کاهش علائم PMS از خواص درمانی زعفران برای قاعدگی است. با مصرف زعفران به عنوان چای یا نوشیدنی می توانید علائم قاعدگی خود را بهبود بخشید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم آیا خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن خوبه؟ چند ساعت بعد از خوردن زعفران پریود میشویم.

علت افزایش وزن پیش از شروع قاعدگی

آیا خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن خوبه؟

دلایل زیادی برای تاخیر پریودی زنان وجود دارد، از جمله: استرس، ورزش، تغییرات آب و هوایی و موارد دیگر. یکی از بهترین داروهای گیاهی و خانگی برای قاعدگی، مصرف دمنوش زعفران است.

به طور کلی زعفران برای پریود شدن خوب است و می تواند آن را تحریک کرده و کمردرد روزهای ابتدایی را کاهش دهد. دمنوش زعفران می تواند کمک زیادی به جریان خون قاعدگی کند. به همین دلیل از دیگر خواص زعفران می توان به کاهش اسپاسم و درد اشاره کرد. به همین دلیل از زعفران برای کاهش درد در دوران قاعدگی نیز استفاده می شود. زعفران از چند ترکیب شیمیایی بسیار بالا تشکیل شده است. یکی از این ترکیبات کروستین نام دارد که می تواند سروتونین را در مغز کنترل کند و بر اختلالات قاعدگی تاثیر بگذارد.

تحقیقات نشان داده شده است که زعفران بر روی ماهیچه های صاف – ماهیچه هایی که رحم شما از آن ساخته شده است – اثر آرامش بخش دارد. از آنجایی که گرفتگی‌های پریود زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های رحم منقبض می‌شوند، زعفران ممکن است با آرام کردن این ماهیچه‌ها از درد پریود جلوگیری کند.

همچنین ممکن است با افزایش جریان اکسیژن به رحم به تسکین گرفتگی های پریود کمک کند. ماهیچه‌های رحم می‌توانند در طول قاعدگی به قدری منقبض شوند که رگ‌های خونی که اکسیژن را به رحم می‌رسانند را می‌گیرند. رحم برای عملکرد صحیح به اکسیژن نیاز دارد و وقتی اکسیژن کم باشد، دردناک است. این درد یک گرفتگی پریود است. نشان داده شده است که زعفران سرعت جریان اکسیژن در سراسر بدن را افزایش می دهد و کمک می کند مقدار بیشتری از آن سریعتر به رحم شما برسد.

چند ساعت بعد از خوردن زعفران پریود می شویم؟

زعفران به عنوان یک ماده مغذی بسیار قابل دسترس زیستی و محلول در آب، باید ظرف 24 تا 48 ساعت جذب بدن شما شود. برای مشاهده نتایج موثر، می توانید از سه روز قبل از شروع پریودی خود خوردن زعفران (به صورت دمنوش) را شروع کنید و تا زمانی که خونریزی ادامه یابد، ادامه دهید. با این حال شروع پاسخ بدن و شروع پریودی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. حتی برخی افراد ممکن از دو تا سه ساعت بعد از خوردن زعفران پریود شوند.

میزان و نحوه مصرف زعفران برای قاعدگی

همانطور که گفتیم زعفران برای پریود شدن موثر است. برای مصرف زعفران برای قاعدگی و پریود باید به مقدار مجاز آن توجه کرد. زیرا زیاده روی در مصرف زعفران در هر شرایطی خطرناک است و هر فرد نباید روزانه بیش از سه رشته زعفران مصرف کند. وزن سه رشته زعفران حدود 30 میلی گرم است. مصرف مقادیر بیشتر می تواند باعث مسمومیت و حتی مرگ شود.

اصول خاصی برای استفاده از زعفران برای پریود شدن وجود ندارد، اما توصیه می شود از چای زعفران به گونه ای استفاده کنید که زعفران دم کرده باشد. دو تا سه فنجان زعفران دم کرده در روز قبل از قاعدگی می تواند به کاهش PMS و باز شدن قاعدگی کمک کند. بعد از پریود، یک تا دو فنجان زعفران دم کرده در روز می تواند درد شما را کاهش دهد.

روش های خوردن زعفران برای پریود شدن و کاهش درد پریودی

1. چای زعفران برای پریود شدن

ابتدا زعفران را آسیاب کنید تا پودر زعفران بدست آید. پودر زعفران نسبت به رشته های زعفران ترکیبات بیشتری آزاد می کند و بنابراین خواص بیشتری دارد. سپس پودر را با مقداری چای در قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم تا زعفران را کاملا بپوشاند. مقدار آب بستگی به مقدار زعفران شما دارد. قوری را به مدت 10 دقیقه روی سماور یا کتری قرار دهید تا زعفران دم بکشد.

2. دمنوش زعفران ساده برای پریود شدن

برای تهیه چای زعفران ابتدا رشته های زعفران را آسیاب کنید. سپس پودر زعفران را در قوری بریزید و آب سرد را روی آن بریزید. مقدار آب بستگی به مقدار زعفران شما دارد اما در کل باید روی زعفران را کاملا بپوشاند. حالا قوری را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. می توانید آن را روی کتری یا سماور آب قرار دهید تا آب با حرارت بخار دم بکشد. برای دم کردن زعفران به این روش 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

3. دمنوش چای زعفران و گلاب برای پریود شدن

زعفران را سابیده و پودر زعفران را در قابلمه کوچکی بریزید. سپس مقداری گلاب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و بگذارید بجوشد. بعد از 10 دقیقه از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا جوش حل شود. بعد از خنک شدن می توانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و چای زعفران بنوشید.

4. شربت زعفران برای پریود شدن

شربت زعفران می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند. برای تهیه شربت زعفران ابتدا باید زعفران را دم کنید. برای دم کردن زعفران ابتدا آن را آسیاب کرده و سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. حالا آن را روی حرارت غیرمستقیم مثلاً روی کتری در حال جوش به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. بعد از دم کشیدن، عصاره زعفران را با یک لیوان آب ترکیب کنید و بگذارید خنک شود. اکنون شربت زعفران شما آماده است و می توانید از آن برای کاهش درد در دوران قاعدگی استفاده کنید.

سخن آخر

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن خوب است. البته قبل از مصرف دمنوش زعفران باید از باردار نبودن خود مطمئن شوید. زیرا زعفران برای جنین خطرناک است و با ایجاد انقباضات رحمی باعث سقط جنین می شود.

 
منبع : تصویر زندگی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه