ارسال به دیگران پرینت

رابطه | رابطه جنسی | مرگ ناگهانی هنگام رابطه جنسی

حین رابطه جنسی ممکن است بمیرید! | این نکات را جدی بگیرید!

رابطه جنسی زوجین فواید زیادی دارد اما یکی از جنبه‌های تاریک این موضوع مرگ ناگهانی هنگام رابطه جنسی است.ما در این مطلب به بررسی دلایل مرگ ناگهانی هنگام رابطه جنسی پرداخته‌ایم.

حین رابطه جنسی ممکن است بمیرید! | این نکات را جدی بگیرید!

خطر مرگ ناگهانی هنگام رابطه جنسی

رابطه جنسی زوجین فواید زیادی دارد اما یکی از جنبه‌های تاریک این موضوع مرگ ناگهانی هنگام رابطه جنسی است.ما در این مطلب به بررسی دلایل مرگ ناگهانی هنگام رابطه جنسی پرداخته‌ایم.

 رابطه جنسی اثرات مفید جسمی و روانی زیادی دارد ، از جمله کاهش فشار خون بالا، بهبود سیستم ایمنی و کمک به خواب بهتر. عمل فیزیکی رابطه جنسی و ارگاسم باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود که به آن هورمون عشق می گویند که در ایجاد اعتماد و پیوند بین افراد مهم است. اما یک جنبه تاریک وجود دارد: افراد گاهی در حین یا اندکی پس از رابطه جنسی می میرند. خوشبختانه، این نوع مرگ بسیار کم است و ۰.۶ درصد از کل موارد مرگ ناگهانی را تشکیل می دهد.

رابطه جنسی و مرگ ناگهانی

دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد. در بیشتر موارد، فشار فیزیکی ناشی از فعالیت جنسی یا داروهای تجویزی مثلاً داروهایی برای درمان اختلال نعوظ یا داروهای غیرقانونی مانند کوکائین یا هر دو ایجاد می‌شود .

رابطه جنسی و حمله قلبی

خطر مرگ ناگهانی قلبی با افزایش سن افراد بیشتر می شود. یک مطالعه نشان داد ۰.۲٪ موارد در طول فعالیت جنسی رخ داده است. مرگ ناگهانی بیشتر در مردان اتفاق افتاد (میانگین سنی ۵۹ سال) و شایع ترین علت آن حمله قلبی بود که به آن انفارکتوس میوکارد نیز می گویند. مطالعات مرگ ناگهانی قلبی و فعالیت جنسی در ایالات متحده ، فرانسه و کره جنوبی یافته های مشابهی را نشان می دهد.

زود انزالی را با حنا درمان کنید! | راهکاری عجیب ولی بسیار موثر

کوکائین و مرگ ناگهانی

کوکائین می تواند خطر مرگ ناگهانی قلبی را در حین رابطه جنسی افزایش دهد.

اخیراً محققان دانشگاه سنت جورج لندن دریافتند این پدیده فقط به مردان میانسال محدود نمی شود و فعالیت جنسی میانگین سن مرگ ۳۸ سال بوده و ۳۵ درصد موارد در زنان رخ داده است که نسبت به مطالعات قبلی بیشتر است.

این مطالعه جدید نشان می دهد که مرگ ناگهانی قلبی در افراد زیر ۵۰ سال عمدتاً به دلیل سندرم مرگ ناگهانی آریتمی یا کاردیومیوپاتی است. بزرگسالان جوانی که با این شرایط تشخیص داده شده اند باید از متخصص قلب خود در مورد خطر مرتبط با فعالیت جنسی مشاوره بگیرند. با این حال، بروز کم مرگ در این مطالعات نشان می‌دهد که این خطر بسیار کم است حتی در افرادی که بیماری‌های قلبی موجود دارند.

منبع : خط سلامت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه