ارسال به دیگران پرینت

رابطه | رابطه جنسی | ارتقاء رابطه جنسی

رابطه جنسی خود را ارتقاء دهید! | بررسی ۳ نکته طلایی رابطه جنسی

با توجه به تحقیقات میل به رابطه جنسی و برانگیختگی عوامل پیچیده‌ای هستند که می‌توانند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله عوامل بیولوژیکی، روانی و محیطی قرار گیرند.

رابطه جنسی خود را ارتقاء دهید! | بررسی ۳ نکته طلایی رابطه جنسی

رابطه جنسی خود را ارتقاء دهید!

با توجه به تحقیقات میل به رابطه جنسی و برانگیختگی عوامل پیچیده‌ای هستند که می‌توانند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله عوامل بیولوژیکی، روانی و محیطی قرار گیرند.

در طول سال‌ها، محققان توانسته‌اند راه‌های مختلفی را که ما می‌توانیم تجربیات جنسی را تقویت کنیم، روشن کنند.

درک برانگیختگی و میل

برانگیختگی و میل نقش مهمی در تمایلات جنسی انسان دارد. برانگیختگی یا هیجان جزء ضروری فعالیت جنسی است و می تواند توسط طیف وسیعی از محرک ها از جمله لمس فیزیکی، نشانه های بصری و عوامل روانی تحریک شود. در زمینه رابطه جنسی، میل جنسی به انگیزه یا انگیزه برای درگیر شدن در فعالیت جنسی اشاره دارد.

برانگیختگی و میل جنسی پدیده های پیچیده ای هستند و هر دو می توانند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله عوامل بیولوژیکی، روانی و محیطی قرار گیرند.

چرخه پاسخ جنسی که توسط ویلیام مسترز و ویرجینیا جانسون ابداع شد، که در دهه ۱۹۶۰ برای تحقیقات بحث برانگیز خود در زمینه فیزیولوژی تمایلات جنسی انسان شناخته شده بودند، به مراحلی از تغییرات عاطفی و فیزیکی اشاره دارد که فرد در طی فعالیت های جنسی برانگیخته می شود. به طور معمول، این مراحل شامل میل، برانگیختگی، ارگاسم و بازگشت به حالت عادی است.

رابطه جنسی با حیوان در اسپانیا جرم نیست! | از کمبود شریک جنسی کارشون به کجا کشیده!

مدل‌های پاسخ جنسی

با این حال، سایر مدل‌های پاسخ جنسی به ما می‌گویند مردان و زنان این مراحل را متفاوت تجربه می‌کنند . یکی از دلایل این امر این است که زنان تمایل دارند پاسخ پیچیده تری به محرک های جنسی داشته باشند، زیرا بیشتر تحت تأثیر نشانه های روانی و عاطفی مانند ارتباطات و پویایی روابط قرار می گیرند.

علم همچنین به ما می گوید ر حالی که برانگیختگی و میل به هم مرتبط هستند، به روش های مختلفی کار می کنند . برای مثال، اگر مردی نشانه‌هایی از برانگیختگی فیزیکی مانند نعوظ صبحگاهی را نشان می‌دهد، این بدان معنا نیست که او لزوماً تمایل به رابطه جنسی دارد. به طور مشابه یک زن ممکن است تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد، اما میل ممکن است قبل یا بعد از برانگیختگی ظاهر شود.

ارتباط آشکار و صادقانه

یکی دیگر از جنبه های بهبود تجربیات جنسی، ارتباط است. تحقیقات نشان داده است زوج‌هایی که آشکارا و به طور منظم در مورد ترجیحات جنسی خود ارتباط برقرار می‌کنند، احتمالاً رضایت جنسی بیشتری را تجربه می‌کنند.

برای بهبود ارتباطات، سعی کنید با شریک خود در مورد تمایلات جنسی خود گفت و گوهای صادقانه و باز داشته باشید.

ذهن آگاهی

آگاهی از لحظه حال، تأثیر مثبتی بر تجربیات جنسی دارد. با افزایش آگاهی و توجه به احساسات در بدن، ذهن آگاهی می تواند برانگیختگی و میل جنسی را افزایش دهد.

راه های مختلفی وجود دارد که می توان ذهن آگاهی را در تجربیات جنسی گنجاند. یک رویکرد تمرکز بر لحظه حال و توجه به احساسات بدن در حین فعالیت های جنسی است. این می تواند به افزایش برانگیختگی جنسی و افزایش لذت کمک کند.

علاوه بر این، نفس های آهسته و عمیق و تمرکز بر تنفس می تواند به آرامش ذهن و افزایش میل جنسی کمک کند. تمرینات ذهن آگاهی و تنفس نیز برای مدیریت اضطراب حول رابطه جنسی مفید هستند .

ایجاد یک فضای آرام برای صمیمیت فیزیکی نیز می تواند به ایجاد اعتماد و بهبود پیوند شریک صمیمی کمک کند.

مدیریت انتظارات

این ایده که رابطه جنسی قابل پیش بینی، واضح و کامل است غیر واقعی است. رابطه جنسی پیچیده و چند وجهی است.

منبع : خط سلامت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه