ارسال به دیگران پرینت

نفخ | درمان نفخ معده با دمنوش

یکبار برای همیشه روش درست خلاص شدن از نفخ معده رو با دمنوش یاد بگیر!

اکثر مردم با مشکل نفخ رو به رو هستند که کنترل آن برایشان سخت است؛ اما با این دمنوش برای همیشه از شر نفخ معده خلاص شوید.

یکبار برای همیشه روش درست خلاص شدن از نفخ معده رو با دمنوش یاد بگیر!

درمان نفخ معده با دمنوش

اکثر مردم با مشکل نفخ رو به رو هستند که کنترل آن برایشان سخت است؛ اما با این دمنوش برای همیشه از شر نفخ معده خلاص شوید.

بابونه یک گیاهِ شناخته‌شده است که آن را برای تسکین دادن به اعصاب و بدن مصرف می‌کنند. با این حال مزایای این گیاه فراتر از این‌ها است. این گیاه به عنوان یک داروی طبیعی، قادر به درمان مشکلاتی فرای بی‌خوابی و اعصاب است و می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی، اسهال، تهوع و نفخ را از بین ببرد. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است و خواص ضدمیکروبی دارد.

با این ادویه از شر نفخ شکم خلاص شوید!

چای بابونه یک چای گیاهی معروف است که آن را از گل‌های خشک‌شده‌ گیاه بابونه درست می‌کنند. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است. در این مطلب ۹ مزیت مصرف آن را می‌خوانید. چای بابونه یک چای گیاهی معروف است که آن را از گل‌های خشک‌شده‌ی گیاه بابونه درست می‌کنند. این گیاه به داشتن خواص آرامش‌بخش معروف است و انتخاب متداول افراد برای رفع مشکل خواب و کاهش اضطراب است. چای بابونه طعم نسبتاً شیرین و گلسانی دارد و معمولاً آن را قبل از خواب مصرف می‌کنند. مزایای دیگر این گیاه برای سلامتی عبارتند از: کمک به هضم غذا، کاهش التهاب و بهبود مشکلات پوستی. چای بابونه غالباً بی‌خطر است و بیشتر افراد می‌توانند آن را مصرف کنند، فقط کسانی که به گیاهان خانواده‌ی مینای چمنی (Daisy) حساسیت دارند بهتر است از مصرف این گیاه صرف نظر کنند!

بابونه یک گیاهِ شناخته‌شده است که آن را برای تسکین دادن به اعصاب و بدن مصرف می‌کنند. با این حال مزایای این گیاه فراتر از این‌ها است. این گیاه به عنوان یک داروی طبیعی، قادر به درمان مشکلاتی فرای بی‌خوابی و اعصاب است و می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی، اسهال، تهوع و نفخ را از بین ببرد. این گیاه با داشتن بیش از ۱۰۰ ماده زیست‌فعال که در خواص آن دخیل هستند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است و خواص ضدمیکروبی دارد.

بابونه انواع مختلفی دارد از جمله: بابونه‌ی آلمانی، رومی، انگلیسی و مصری. بابونه‌ی آلمانی رایج‌ترین نوع بابونه است که به عنوان دمنوش طبی مصرف می‌شود. ترکیبات زیست‌فعالِ بابونه‌ی آلمانی غلظت بیشتری دارد و طعم این نوع بابونه خوش‌طعم‌تر از بقیه‌ی انواع بابونه است.

۱. منبع غنی آنتی‌اکسیدان

گل‌های بابونه حاوی سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله زردینه، فنول و تپرپنوئید هستند. رادیکال‌های آزادِ محیط و فرایندهای متابولیکِ طبیعی وقتی با آنتی‌اکسیدان‌ها متعادل نشوند، می‌توانند به دی‌ان‌ای آسیب برسانند. آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند و جلوی این آسیب را می‌گیرند. این آسیب به استرس اکسیداتیو معروف است و پیش‌درآمدِ بسیاری از بیماری‌های مزمن است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بابونه به جوان ماندن سلول‌های شما کمک می‌کنند و از قلب، مغز و اندام‌های حیاتی دیگر شما در برابر بیماری‌های مزمن محافظت می‌کنند.

۲. مبارزه با اسهال

از بابونه به شکل سنتی برای درمان طبیعی اسهال استفاده می‌کردند و تحقیقات امروزی اثربخشی آن را تایید کرده است. در یک مطالعه‌ی آزمایشگاهی، عصاره‌ی بابونه اسهال موش‌ها را به واسطه‌ی فعالیت‌های آنزیمِ آنتی‌اکسیدانی خود متوقف کرد. در ضمن، یک آزمایش بالینی روی کودکانِ دچار اسهال نشان داد عصاره بابونه، نشانه‌ها را بهبود می‌بخشد.

با این خوراکی ها از شر حالت تهوع خلاص شوید!

۳. مبارزه با اضطراب و افسردگی

بابونه یک اثر آرامش‌بخشی خفیف دارد که می‌تواند به بهبود اضطراب و آرامش اعصاب در مواجهه با استرس کمک کند. در مطالعه‌ای که روی ۵۷ شرکت‌کننده‌ی مبتلا به افسردگی و اضطراب انجام شد، مصرف روزانه‌ی ۲۲۰ میلی‌گرم بابونه به شکل کپسول، نشانه‌های افسردگی و اضطراب را به طور چشمگیری در تمام شرکت‌کنندگان کاهش داد.

۴. بهبود کیفیت خواب

کیفیت خواب دو مورد را دربرمی‌گیرد: مدت زمانی که طول می‌کشد تا شما به خواب بروید (به طور ایده‌آل کمتر از ۲۰ دقیقه) و مدت زمان خواب ماندنِ شما (به طور ایده‌آل هر شب حداکثر یک وقفه). استرس و اضطراب موجب بروز مشکل در به خواب رفتن و عمیق خوابیدن می‌شود. یک آنتی‌اکسیدان در بابونه به نام آپیژنین وجود دارد که به گیرنده‌های بنزودیازپین در مغز می‌چسبد و این چسبندگی، اثرات آرامش‌بخش ایجاد می‌کند. در مطالعه‌ی ۲۸ روزه‌ای که روی بیماران دچار بی‌خوابی انجام شد، مصرف روزانه‌ی ۲۷۰ میلی‌گرم بابونه دو بار در روز کیفیت خواب و عملکرد روزانه‌ی افراد را بهبود بخشید. حتی اگر از بی‌خوابی رنج نمی‌برید، مصرف بابونه به طور بالقوه سبب می‌شود از خواب شب انرژی بیشتری بگیرید.

۵. کاهش التهاب

براساس تحقیقات منتشرشده در مجله‌ی بین‌المللی مولکولار مِدیسین، بابونه به گیرنده‌هایی متصل می‌شود که واکنش التهابی ما را تنظیم می‌کنند. بابونه با دارا بودنِ خاصیت‌های ضداسپاسمی و ضدالتهابی مشکلات دل و روده را بهبود می‌بخشد. در طب سنتی، از گل‌های بابونه مرهم یا پماد تهیه می‌کردند تا بیماری‌های پوستی نظیر جوش و اگزما را به کمک آن درمان کنند. التهاب مزمن در بدن با گستره‌ی وسیعی از بیماری‌ها مرتبط است از سرطان گرفته تا بیماری قلبی. گیاهان دارویی نظیر بابونه که التهاب را کاهش می‌دهند این قدرت را دارند که به طور بالقوه خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهند.

۶. تسکین دردهای قاعدگی

نوشیدن بابونه در دوران قاعدگی مفید است. طبق مطالعات انجام‌شده در این زمینه، مصرف روزانه بابونه از ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیگرم به شکل موثری میزان دردها و گرفتگی‌های شکمی و خونریزی را کاهش می‌دهد. در واقع، بابونه در کاهش درد موثرتر از داروهای ضدالتهابیِ غیراستروئیدی نظیر ایبوپروفن عمل می‌کند.

۷. کاهش گاز معده و نفخ

یک مزیت شناخته‌شده‌ی بابونه، رفع گاز معده، نفخ شکم و سوءهاضمه در مواقع اضطراری است. یک یا دو فنجان چای بابونه به کاهش بیشتر دردهای معده و روده کمک می‌کند. به همین دلیل بابونه معمولاً در ترکیبات گیاهان دارویی برای درمان سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر گنجانده می‌شود. فرقی نمی‌کند هر از گاهی دل‌درد داشته باشید یا دچار یک بیماری مرتبط با دل و روده باشید؛ به هر حال بابونه در کاهش علائم درد موثر است.

۸. کمک به پیشگیری از سرطان

آنتی‌اکسیدانِ موجود در بابونه به نام آپیژنین از گیاه در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش محافظت می‌کند. آنطور که کاشف به عمل آمده، این ترکیب می‌تواند از انسان‌ها هم در برابر سرطان پوست محافظت کند. در واقع، ثابت شده است که بابونه در انواع مختلفی از سرطان‌ها از جمله پروستات، استخوان، ریه، پستان و روده‌ی بزرگ، اثرات ضدسرطانی گسترده‌ای دارد. اگرچه تاکنون تحقیقات فقط در لوله‌های آزمایش و ظروف کشت میکرب انجام شده، اما این احتمال وجود دارد که آپیژنین موجود در بابونه بتواند از سرطان در افراد سالم پیشگیری کند.

۹. حفاظت از سلامت سوخت و ساز

تحقیقات نشان داده است که بابونه می‌تواند قند خون بالا را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد. در یک مطالعه، سه فنجان چای بابونه به صورت روزانه، سطوح قند خون را ظرف ۸ هفته بهبود بخشید. نوشیدن چای بابونه با غذا به طور بالقوه می‌تواند به افراد سالم کمک کند از بالا رفتن سطوح قند خون‌شان و در نتیجه ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، جلوگیری کنند. خلاصه اینکه چای بابونه یکی از متنوع‌ترین درمان‌های طبیعی است که توصیه می‌شود آن را در خانه داشته باشید. طعم و عطر دلنشین این گیاه، نوشیدن روزانه‌ی آن را آسان و شما را از مزایای بلندمدت آن از جمله جلوگیری از بیماری بهره‌مند می‌کند.

این دمنوش قاتل نفخ شکم است و استرس را کاهش می‌دهد

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه