ارسال به دیگران پرینت

آلت تناسلی مردانه | رشد آلت تناسلی مردانه

اندازه نرمال آلت تناسلی چقدر است؟

رشد آلت تناسلی مردانه در چه سنی متوقف می‌شود؟

اندازه نرمال آلت تناسلی چقدر است؟

رشد آلت تناسلی مردانه در چه سنی متوقف می‌شود؟

افزایش اندازه آلت تناسلی مردان تحت تاثیر هورمون های بلوغ است بنابراین آلت تناسلی مردان در سنین بین ۱۰ تا ۱۴ سالگی با سرعت بیش تر از حد معمول شروع به رشد می کند و تا سن ۱۶ تا ۲۱ سالگی می تواند به رشد خود ادامه می دهد. بسیاری از مردان جوان نگران اندازه آلت تناسلی خود در ناخودآگاه خود هستند ولی اغلب آن ها به اندازه نرمال آلت تناسلی بعد از نوجوانی می رسند.

سن افزایش اندازه اندام تناسلی مردان

علاوه بر سایر تغییرات بدنی که در دوران بلوغ تجربه می کنید مانند عضلانی تر و بلند تر شدن، آلت شما ممکن است در پاسخ به تحریک جنسی هنگام خواب یا حتی در مواقع غیر قابل پیش بینی دچار نعوظ شود. بیضه ها شروع به رشد کرده و بزرگتر می شند و موهای زائید شروع به نمایان شدن می کنند.

بیشترین افزایش اندازه اندام تناسلی مردان بین ۱۲ تا ۱۶ سال است. آلت تناسلی اول شروع به رشد طولی و پس از آن رشد عرضی می کند. تغییر در اندازه آلت تناسلی شما می تواند ناگهانی و سریع باشد. ممکن است در عرض چند هفته متوجه رشد سریع بدن و آلت تناسلی خود شوید و سپس چند ماه بدون رشد باقی مانده و دوباره تغییراتی احساس کنید.

به طور کلی بعد از توقف رشد قدی شما ممکن است آلت تناسلی تا ۱ تا ۲ سال بعد از آن به رشد خود ادامه دهد و حتی ۴ تا ۶ سال بعد بیضه های شما همچنان رشد کنند.

زمان به اتمام رسیدن افزایش اندازه اندام تناسلی مردان

افزایش اندازه اندام تناسلی مردان اغلب در سن ۱۸ تا ۲۱ سالگی به اتمام می رسد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ انجام شد نشان داد که متوسط رشد آلت تناسلی مردان از سن ۱۱ تا ۱۵ سالگی کمتر از نیم اینچ در سال است، پس از آن رشد ادامه پیدا کرده ولی با سرعت کمتری خواهد بود.

مهم این است که بدانید زودتر یا دیرتر شروع شدن رشد آلت تناسلی ارتباطی با اندازه نهایی آن نخواهد داشت.

اندازه نرمال آلت جنسی آقایان چقدر است؟

افزایش اندازه اندام تناسلی مردان با این که مردان اغلب به دلیل زاویه دیدی که که آلت خود را می بینند یا تصورات غلط درباره سایز معمولی آلت تناسلی ، اندازه آلت خود را دست کم می گیرند ولی اغلب آن ها در رنج معمولی قرار دارند.

طول متوسط آلت تناسلی در حالت خوابیده بین ۹٫۵ تا ۱۰٫۷۵ سانتی متر است و در حالت نعوظ بین ۱۲٫۷۵ تا ۱۴٫۲۵ سانتی متر است. متوسط دور آلت تناسلی مردان بین ۸٫۷۵ تا ۹٫۷۵ سانتی متر است.

به طور کلی اندازه کاندوم ها تفاوت کمی با هم دارند و برای آلت در حال نعوظ از ۱۷٫۵ تا ۲۰ سانتی متر طول و ۲٫۵ تا ۵ سانتی متر قطر مناسبند.

در هر صورت اگر مشکلی در انجام فعالیت جنسی ندارید اندازه آلت تناسلی شما متناسب است.

آیا مکمل های تستوسترون اندازه آلت را افزایش می دهند؟

ممکن است تعجب کنید ولی هیچ تحقیق علمی ای برای پشتیبانی از این اثر وجود ندارد.

باورهای غلط درباره اندازه و رشد آلت تناسلی

باورهای غلطی درباره اندازه آیت تناسلی بین مردان رایج است که باعث ایجاد نگرانی در آن ها می شود. که در اینجا به آن ها پاسخ می دهیم.

توانایی نعوظ: اندازه آلت تناسلی در حالت خوابیده هیچ ارتباطی با اندازه آن در حالت نعوظ ندارد. در مطالعات زیادی آلت های کوچک در حالت خوابیده هنگام نعوظ بزرگتر می شوند.

رضایت جنسی: مطالعات نشان داده است زمانی که صحبت از رضایت جنسی در میان است اندازه آلت تناسلی برای هیچ کدام از شرکا اهمیتی ندارد.

در بررسی دیگری که انجام شد ۸۵ درصد زنان از اندازه آلت تناسلی همسر خود رضایت داشتند و تنها ۱۴ درصد تمایل داشتند آلت تناسلی همسرشان بزرگتر باشد.

ارتباط بین سایز آلت و سایر اندام های بدن : سایز آلت تناسلی مردان ارتباطی با اندازه سایر اندام های بدنشان از جمله دست، پا، موی صورت یا طاسی نداردو حتی در مورد عملکرد و توانایی جنسی او از روی ظاهر نمیتوان به نتیجه رسید.

مردانگی: گرچه این مورد یک تعریف کلیشه ای و قدیمی است و بسیاری از مردان اندازه آلت تناسلی را با توانایی هایی از جمله ورزشکاری و پرخاشگری مرتبط می دانند ولی سایز آلت هیچ ارتباطی با توانایی های فیزیکی ، شخصیت رفتاری یا عضلانی بودن فرد ندارد.

منبع : مه شو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ممنون و سپاس از اطلاعات مفید و جامع تون

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چه راهی باعت بزرگتر شدن در سن بالا میشه انجام داد

    • ناشناس ارسالی در

      خوب بود

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه