ارسال به دیگران پرینت

پسوریازیس | درمان پسوریازیس | درمان خانگی پسوزیازیس

درمان خانگی پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که معمولاً در قسمت‌های مختلف بدن مانند زانو، آرنج، پوست سر و بالاتنه ظاهر می‌شود. این عارضه شامل ظهور پوست ضخیم و قرمز با لکه‌های سفید نقره‌ای مثل فلس است

درمان خانگی پسوریازیس چیست؟

درمان خانگی پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که معمولاً در قسمت‌های مختلف بدن مانند زانو، آرنج، پوست سر و بالاتنه ظاهر می‌شود. این عارضه شامل ظهور پوست ضخیم و قرمز با لکه‌های سفید نقره‌ای مثل فلس است. این فلس‌ها ممکن است در برخی موارد خارش و درد داشته باشند و گاهی ترک می‌خورند و خونریزی می‌کنند. هیچ درمان شناخته‌شده‌ای برای پسوریازیس وجود ندارد، ولی ما در اینجا چند نمونه از درمان‌های خانگی این بیماری را معرفی می‌کنیم. بنابراین حتی اگر این درمان‌ها باعث بهبودتان شوند، بهتر است قبل از انجام آنها با متخصص پوست خود مشورت کنید.

درمان‌های خانگی پسوریازیس

راه حل اول

روکش‌های پلاستیکی درمانی موثر برای پسوریازیس هستند. افرادی که از این عارضه پوستی رنج می‌برند، بیشتر پس از استفاده از دارو یا پماد تجویز شده، ناحیه آسیب دیده را با پوشش‌های پلاستیکی می‌پوشانند. این کار برای کمک به بدن برای حفظ روغن‌های طبیعی حیاتی و آب انجام می‌شود. به این صورت همه چیز دربسته و مهر و موم می‌شود و از خراشیدگی غیرضروری در ناحیه آسیب دیده جلوگیری می‌شود.

راه حل دوم

نمک دریا و آب یکی دیگر از داروهای خوب برای درمان پسوریازیس است. خیس خوردن زخم در این ترکیب باعث از بین رفتن پوسته‌های ضخیم ناشی از پسوریازیس می‌شود و در نتیجه باعث نفوذ عمیق‌تر دارو به پوست می‌شود. نمک دریا که به خاطر خواص آرامش بخش و لایه بردارش معروف است، در ترکیب با آب ولرم راه حل ایدئالی برای تسکین پسوریازیس است.

راه حل سوم

با خیس کردن یا اسپری کردن سرکه سیب در ناحیه آسیب دیده پسوریازیس می‌توانید خارش، درد و احساس سوزش را تا حد زیادی کاهش دهید. این ضد عفونی کننده محبوب به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است و برای افرادی که از این عارضه رنج می‌برند بسیار سودمند است.

راه حل چهارم

نوشیدن ترکیبی از آب کدو تلخ و لیموترش اول صبح با معده خالی می‌تواند به تسکین پسوریازیس کمک کند. اگرچه متخصصان تغذیه می‌گویند حدود 5 تا 6 ماه طول می‌کشد تا نتایج آن مشخص شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه