ارسال به دیگران پرینت

صبحانه خوردن | اهمیت صبحانه خوردن

چرا صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی نیست؟

به طور خلاصه واقعاً صبحانه هیچ اهمیت خاصی ندارد. مگر اینکه خودتان از خوردن نیمرو یا کره و مربا و پنیر با چای شیرین لذت ببرید.

چرا صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی نیست؟

چرا صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی نیست؟

اگر در مورد سلامت و تناسب اندام مطالعه کرده باشید، احتمالاً انواع مختلفی ازجمله‌هایی مثل «صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است»، «صبحانه را با دوستت بخور. شام را با دشمنت.» را دیده‌اید. همان طور که معلوم است، همه اینها اشتباه است.

چرا فکر می‌کنیم صبحانه خوردن ضروری است؟

مطالعات زیادی وجود دارد که درباره مزایای صبحانه تحقیق کرده‌اند. در این مطالعات پیشنهاد می‌کنند که نخوردن صبحانه برای سلامت قلب و عروق شما مضر است، کودکانی که صبحانه می‌خورند در مدرسه عملکرد بهتری دارند و غیره. اما نگاهی عمیق‌تر به اکثر این مطالعات نشان می‌دهد که این دست تحقیقات عمدتاً مشاهده‌ای هستند. این بدین معنی است که به جای اعمال شرایط خاص برای یک گروه آزمایش کنترل شده (یعنی مطالعه تجربی)، به داده‌ها نگاه می‌کنند و سپس سعی می‌کنند استنتاج کنند.

مسئله این است که هر فرآیندی در بدن چند وجهی است و به تعداد زیادی متغیر بستگی دارد. آیا ممکن نیست مثلاً بچه‌هایی که صبحانه می‌خورند از خانواده‌های با درآمد بالاتر باشند، یعنی در مدرسه عملکرد بهتری داشتند؟ وقتی فقط علت گزارش می‌شود ممکن است اثرات اصلی با اثرات متغیر در هم آمیخته شود و نتیجه گرفتن دشوار ‌شود.

این افسانه فراگیر است که خوردن چندین وعده غذایی کوچک در طول روز سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد. با گذشت زمان، این امر به این باور تبدیل شد که صبحانه ستون اصلی هر رژیم غذایی سالم است. منطقاً چنین است: اگر هشت ساعت در شب بخوابید، این هشت ساعت بدون غذا گذشته است. بنابراین برای شروع دوباره به صبحانه نیاز دارید. اما در واقعیت، هیچ مدرک واقعی برای حمایت از این استدلال وجود ندارد.

در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله تغذیه آمریکا منتشر شد، محققان داوطلبان را به گروه‌هایی تقسیم کردند که صبحانه می‌خورند و آنهایی که صبحانه نمی‌خورند و سپس به آنها گفتند که یا همیشه صبحانه را حذف کنند یا همیشه صبحانه بخورند. به این ترتیب، برخی به عادات غذایی فعلی خود ادامه دادند و برخی دیگر آن را تغییر دادند. شانزده هفته بعد، هیچ کس وزن قابل توجهی از دست نداده بود. در سراسر گروه، نه حذف و نه خوردن صبحانه بر وزن تأثیری نداشت. در یک مطالعه مشابه که در طول دوازده هفته انجام شد نشان داد که حذف یا خوردن صبحانه مزیت قابل توجهی برای کاهش وزن ندارد. در عوض، کسانی که بیشترین کاهش وزن را داشتند در گروه‌هایی بودند که به آنها دستور داده شد تا عادات خود را تغییر دهند.

به طور خلاصه واقعاً صبحانه هیچ اهمیت خاصی ندارد. مگر اینکه خودتان از خوردن نیمرو یا کره و مربا و پنیر با چای شیرین لذت ببرید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      من هر روزم رو با خوردن یه فنجون آب شروع میکنم اهل صبونه هم نیستم با این روش 18 کیلو وزن کمکردم.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه