ارسال به دیگران پرینت

تیز کردن | تیز کردن چاقوی آشپزخونه

هر چند وقت یک بار چاقوهای آشپزخانه را تیز کنیم؟

خرید چاقوی باکیفیت قدم بزرگی برای بهتر کردن مهارت‌های آشپزی است. اما این فقط شروع کار است. باید از وسایل خود مراقبت کنید تا بیشترین بهره را از آنها ببرید

هر چند وقت یک بار چاقوهای آشپزخانه را تیز کنیم؟

هر چند وقت یک بار چاقوهای آشپزخانه را تیز کنیم؟ 

خرید چاقوی باکیفیت قدم بزرگی برای بهتر کردن مهارت‌های آشپزی است. اما این فقط شروع کار است. باید از وسایل خود مراقبت کنید تا بیشترین بهره را از آنها ببرید. استفاده از یک چاقوی کند و گران قیمت می‌تواند سخت‌تر و خطرناک‌تر از یک چاقوی تیز و ارزان باشد. اگر آخرین باری که چاقوهای آشپزخانه خود را تیز کردید به خاطر نمی‌آورید، احتمالاً از آنها به درستی مراقبت نمی‌کنید. 

معمولاً چاقوها باید هر دو هفته یک بار تیز شوند. اگر مرتباً آشپزی نمی‌کنید و به ندرت چاقوهای خود را از جای آنها بیرون می‌آورید، دیگر وقتش شده کمی به آنها توجه کنید. چاقوهایی که به طور منظم استفاده می‌شوند، سریع‌تر فرسوده می‌شوند و نیاز به نگهداری منظم دارند. برای میزان تیزی چاقوها آزمایش کاغذ را امتحان کنید. یک چاقوی تیز باید به راحتی کاغذی را که در هوا نگه داشته‌اید تکه‌تکه کند. چاقوهایی که در این آزمایش رد می‌شوند باید تیز شوند. تیغه‌های کند نیز برای بریدن میوه‌های نرم مانند گوجه‌فرنگی سخت‌ خواهند بود. 

شاید عجیب به نظر برسد اما چاقویی که تیزتر است ایمن‌تر است. وقتی با یک چاقوی کند کار می‌کنید، بریدن سیب زمینی به تلاش بیشتری نیاز دارد و با این تلاش بیشتر، تیغه‌های کند به احتمال زیاد از روی غذایی که دارید آماده می‌کنید لیز می‌خورند و به جای مواد غذایی دست شما را می‌برند. چاقوهای تیز به راحتی در مواد فرو می‌روند و کنترل آنها آسان‎تر است.  

می‌توانید هر چند هفته یک بار چاقوهای خود را با زاویه 90 درجه روی میله یا چاقوتیزکن بکشید. اگر گمان می‌کنید که خودتان نمی‌توانید انجام دهید باید چاقوها را پیش شخصی ببرید که در این کار تخصص دارد. اگر چاقوهایتان را خارج از منزل تیز می‌کنید هر یک تا دو سال کفایت می‌کند که چاقوها تیز و برنده شوند و نیازی نیست به صورت هفتگی یا ماهیانه چاقوها را تیز کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵انلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه