ارسال به دیگران پرینت

کرونا | آزمایش کرونا | دستورالعمل‌های کرونا | کووید-۱۹

این افراد آزمایش کرونا انجام ندهند | تغییرات جدید برای دستورالعمل‌های کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) روز پنجشنبه بازنگری دستورالعمل‌های این مرکز در رابطه با کووید-19 را ارائه کرد.

این افراد آزمایش کرونا انجام ندهند | تغییرات جدید برای دستورالعمل‌های کرونا

سیدمحمد زهیر غرضی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌‌ها تغییرات جدیدی برای دستورالعمل‌های کرونا ارائه کرد .

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) روز پنجشنبه بازنگری دستورالعمل‌های این مرکز در رابطه با کووید-19 را ارائه کرد. گرتا ماسِتی (Greta Masseti) در بیانیه‌ای این تغییرات را بیان کرد. او گفت: «این دستورالعمل بر این قضیه صحه می‌گذارد که همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده، اما به ما کمک می‌کند به زمانی برسیم که دیگر کووید مثل قبل زندگی روزمره‌مان را مختل نکند.» 

مهم‌ترین تغییرات در دستورالعمل‌های کرونا در سی‌دی‌سی عبارت‌اند از: 

در دستورالعمل جدید سی‌دی‌سی با به‌روز بودن تاریخ واکسیناسیون افراد کاری ندارند. 

آزمایش کووید برای افرادی که علائم کرونا ندارند توصیه نمی‌شود. 

این مرکز می‌گوید افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده، در صورتی که علائمشان بهبود بیابد و دو بار آزمایش کرونای آن‌ها منفی شود می‌توانند ابتدا روز ششم پس از شروع بیماری و پس از آن از روز هشتم بیماری دیگر ماسک نزنند. سی‌دی‌سی می‌گوید که برای کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی کرونا قرنطینه افراد در معرض ابتلا (صرف نظر از اینکه واکسن زده‌اند یا خیر) توصیه نمی‌شود. 

ماسِتی روز پنجشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که این توصیه‌ها برای ساده کردن دستورالعمل‌های فدرال و ارائه قوانینی آسان‌تر بازنگری می‌شوند. او گفت که مردم باید درک کنند که این توصیه‌ها چطور با اوضاع بیماری‌شان تطبیق پیدا می‌کند. این کار از کسانی آغاز می‌شود که خطر ابتلا برای خود و عزیزانشان را درک می‌کنند. 

روز پنجشنبه در وب‌سایت این مرکز توصیه‌ها و تصاویر جدیدی منتشر شد که برای ارزیابی احتمال ابتلای افراد در زمانی که در نزدیکی فرد مبتلا به کووید بوده‌اند و راهنمایی ساده برای آنکه مردم بدانند اگر با فرد مبتلا در ارتباط بودند چه باید بکنند ارائه شد. 

انتظار می‌رود که در روزهای آینده توصیه‌های دقیق این مرکز به‌روزرسانی شود و برای سفر، خانه‌های سالمندان و بقیه اماکن شلوغ پرخطر نیز توصیه‌هایی ارائه گردد. ماسِتی گفت که توصیه‌هایی که برای پرستاری و مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد همچنان پابرجاست و براساس تعداد مواردی است که از کووید گزارش می‌شود. 

سایر دستورالعمل‌ها کرونایی این مرکز به سطح جامعه و ارقام بستری شدن مبتلایان در بیمارستان بستگی دارد. اینکه آن شهر از لحاظ شیوع کووید در سطح پایین، متوسط یا بالا قرار گیرد مهم است. ماسِتی گفت که این مرکز به ارزیابی مجدد عملکرد این معیارها و توصیه‌ها ادامه می‌دهد، اما در حال حاضر هیچ نشانی از تغییر نیست. 

مسئولان سی‌دی‌سی برنامه‌هایی را برای بازنگری و ساده کردن دستورالعمل‌ها ارائه کرده‌اند و با توجه به خستگی مردم از این اوضاع تأیید کردند که اقداماتی با هدف مهار ویروس و خطراتی که بیش از دو سال و نیم است این ویروس ایجاد کرده انجام خواهد شد. 

دکتر یان ویلیامز رئیس مرکز تحقیقاتی کووید گفت: «ما از لحاظ ایمنی‌زایی از طریق واکسن در سطح بالایی قرار داریم و درمان‌ها و ابزارهای پیشگیرانه بسیار مؤثری در اختیار داریم. ما توانسته‌ایم خطر ابتلا، بستری در بیمارستان و مرگ را تا حد زیادی کاهش دهیم.» 

تغییرات اساسی زمانی رخ خواهد داد که آخرین موج کرونا بعد از بستری تعداد بی‌شماری بیمار مبتلا به اومیکرون در حال فروکش باشد. آماری که سی‌دی‌سی در روز پنجشنبه منتشر کرد نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها برای اولین بار در یک ماه گذشته در وضعیت سطح بالای کرونا قرار دارند. 

آمار مرگ و میر در آمریکا هنوز روزی 400 نفر باقی مانده که این رقم بسیار کمتر از روزهای شدت گرفتن کرونا است ولی هنوز کووید اولین علت مرگ در این کشور گزارش شده است. ویلیامز گفت: «ما باید بر سلامت عمومی جامعه تمرکز کنیم و تلاش کنیم که تأثیر کووید بر جامعه را به حداقل برسانیم.» 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه