ارسال به دیگران پرینت

چال گونه | عمل چال گونه

عمل چال گونه چیست و چه عوارضی دارد؟

این روزها همه می‌خواهند چیزی در بدن خود را تغییر دهند. برخی می‌خواهند بینی کوچک‌تری داشته باشند، بعضی دیگر لب‌های بزرگ‌تر می‌خواهند و کسانی هم هستند که تمایل دارند کل بدنشان را از نو بسازند

عمل چال گونه چیست و چه عوارضی دارد؟

عمل چال گونه چیست و چه عوارضی دارد؟ 

این روزها همه می‌خواهند چیزی در بدن خود را تغییر دهند. برخی می‌خواهند بینی کوچک‌تری داشته باشند، بعضی دیگر لب‌های بزرگ‌تر می‌خواهند و کسانی هم هستند که تمایل دارند کل بدنشان را از نو بسازند. کاری که مردم با بدنشان انجام دهند تصمیم شخصی آنان است. اگر کسی از ظاهرش راضی نیست می‌تواند آن را تغییر دهد. 

در دهه‌های اخیر رینوپلاستی یا جراحی بینی بسیار باب شده. جراحی بینی در سال 2019 رتبه اول جراحی‌ها را به خود اختصاص داد. بیشتر افراد حتی اگر به انجام جراحی پلاستیک فکر نمی‌کنند هم در مورد آن چیزی شنیده‌اند. اما جراحی‌های زیبایی دیگری نیز وجود دارد که شاید تا به حال نام آنها را نشنیده باشید. نمونه آن دیمپلاستی است. 

با دیمپلاستی می‌توانید چال گونه برای خود ایجاد کنید و اگر زمانی از کسانی که چال گونه داشتند خوشتان می‌آمد، حالا می‌توانید خودتان هم چال گونه داشته باشید. 

دیمپلاستی چیست؟ 

جراحی چال گونه یک جراح زیبایی است که در گونه‌های فرد فرورفتگی ایجاد می‌کند. از آنجایی که چال گونه طبیعی به خاطر عضلات معیوب گونه است، در این روش مقداری از عضله گونه را برمی‌دارند و عضله باقی‌مانده را به قسمت زیرین پوست می‌چسبانند و یک فرورفتگی دائمی ایجاد می‌کنند. 

دکتر ساموئل لین، جراح پلاستیک، می‌گوید: «برای دسترسی به این عضله، جراح برش کوچکی در داخل دهان ایجاد می‌کند. برش در پایان عمل با بخیه‌های قابل حل بسته می‌شود.» 

دیمپلاستی یک عمل سرپایی است، به این معنی که جراحی بزرگی نیست که باید در بیمارستان انجام شود. می‌توان آن را تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام داد. تقریباً 30 دقیقه طول می‌کشد تا این عمل انجام شود. وقتی تأثیر بیهوشی از بین رفت، می‌توانید با یکی از دوستان یا اعضای خانواده به خانه بروید. 

پس از رسیدن به خانه، صورت خود را با یخ بپوشانید تا ورم کاهش یابد و از مسکن‌‌های بدون نسخه استفاده کنید. بهبودی فقط چند روز طول می‌کشد و تغییرات فوری را در صورت خود خواهید دید. نتیجه کامل معمولاً دو ماه بعد مشخص می‌شود. در آن مرحله، شما می‌توانید در آینه نگاه کنید و رویای مادام العمرتان برای داشتن چال گونه سرانجام به واقعیت تبدیل خواهد شد. 

در حالی که این روش نسبتا ساده است و عوارض آن نادر است، اما همه افراد نمی‌توانند دیمپلاستی کنند. مثلاً افراد سیگاری‌ ممکن است به‌درستی پس از این عمل بهبود پیدا نکنند، همچنین کسانی که بهداشت دهان و دندان خوبی ندارند بهبود نمی‌یابند. 

به طور کلی سالم بودن برای هر عمل جراحی مهم است. همچنین مهم است که با یک جراح صحبت کنید و یک مشاوره داشته باشید تا دقیقا بدانید باید انتظار چه چیزی را داشته باشید و چگونه باید آماده شوید و بتوانید در مورد خطرات احتمالی صحبت کنید. اگر شما و پزشکتان موافق هستید که جراحی چال گونه برای شما مناسب است، این عمل را انجام دهید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه