ارسال به دیگران پرینت

میوه های تابستانی | کباب کردن میوه های تابستانی

میو‌ه‌های تابستانی را کباب کنید و بخورید| طرز صحیح گریل کردن میوه‌ها

میوه‌های تابستانی در روزهای گرم تابستان که دیگر خبری از شلوغی و سروصدای سال تحصیلی نیست، شیرین‌تر و آبدارتر به نظر می‌رسند. ممکن است این میوه‌های تابستانی همیشه در پیک‌نیک‌ها و گردش‌ها در کانون توجه قرار نگیرند، اما آن دسته از وعده‌های غذایی که روی کباب‌پز یا منقل درست می‌شوند بسیار خوشمزه‌اند

میو‌ه‌های تابستانی را کباب کنید و بخورید| طرز صحیح گریل کردن میوه‌ها

میو‌ه‌های تابستانی را کباب کنید و بخورید| طرز صحیح گریل کردن میوه‌ها 

میوه‌های تابستانی در روزهای گرم تابستان که دیگر خبری از شلوغی و سروصدای سال تحصیلی نیست، شیرین‌تر و آبدارتر به نظر می‌رسند. ممکن است این میوه‌های تابستانی همیشه در پیک‌نیک‌ها و گردش‌ها در کانون توجه قرار نگیرند، اما آن دسته از وعده‌های غذایی که روی کباب‌پز یا منقل درست می‌شوند بسیار خوشمزه‌اند. مثل گوجه یا فلفل یا پیاز که کنار کباب درست می‌شوند یا بادمجان و بلال که طعم فوق‌العاده‌ای دارند. یا سبزیجاتی که روی گاز گریل می‌کنیم و در کنار غذا نوش جان می‌کنیم همه جزو غذاهایی هستند که اکثر مردم دوست دارند امتحان کنند.  

با این حال، کباب کردن میوه یک هنر است و باید بگوییم که بسیاری از ما این کار را اشتباه انجام می‌دهیم. در واقع، بسیاری از ما از زمانی که ابزار اصلی کباب به ما سپرده شده است، میوه‌ها را اشتباه کباب کرده‌ایم و هیچ وقت زیر بار آن نرفته‌ایم. برخی از خوراکی‌هایی که دوست داریم ممکن است ظریف‌تر از بقیه باشند. باید حواستان به میوه‌ها باشد چون اگر میوه را فقط چند ثانیه بیش از حد روی حرارت بگذارید می‌سوزد. این یکی از خطرات کباب کردن است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. میوه‌ها به دلیل قندهای طبیعی که دارند به راحتی می‌سوزند، به همین دلیل است که باید در نحوه رفتار با این خوراکی‌ها تجدید نظر کنیم. 

با میوه و سبزیجات مثل گوشت رفتار نکنید 

هنگام کباب کردن، نباید با میوه مانند گوشت رفتار کرد. میوه به زمان بسیار کوتاه‌تری در کباب پز نیاز دارد. آنتونی پوروفسکی آشپز می‌گوید: «من عاشق هلو کبابی هستم، اما فقط لازم است کمی حرارت ببیند. شما نمی‌خواهید میوه را کاملا بپزید، زیرا در این صورت مثل مربا می‌شود. می‌خواهید همچنان فرمش را حفظ کند. حتی هندوانه را زمان کوتاهی روی حرارت زیاد نگه دارید، کبابی کنید و بخورید. فوق‌العاده می‌شود.» 

آشپزهای حرفه‌ای می‌گویند هنگام کباب کردن میوه حرارت را بالا نگه دارید و زمان را به حداقل برسانید. سه دقیقه در هر طرف کافی است. همچنین هنگام کباب کردن موز این نکته مفید را رعایت کنید: چون این میوه نرم‌تر است، پوستش را نکنید و بگذارید حرارت بالا کار خود را انجام دهد. اگر قبلاً میوه کبابی نخورده‌اید، باید امتحانش کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ضروری است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه