ارسال به دیگران پرینت

کنسرو | کنسرو تن ماهی | تفاوت های پخت کنسرو ها

چه تفاوتی بین کنسرو تن در آب و در روغن وجود دارد؟

این کنسروها معمولاً با فلفل، لیمو، سیر، گوجه، فلفل تایلندی یا هالوپینو مزه‌دار می‌شوند. کنسرو تن ماهی با توجه به گرانی بقیه محصولات غذایی هنوز هم در رده غذاهای کم‌خرج و دم‌دستی طبقه‌بندی می‌شود.

چه تفاوتی بین کنسرو تن در آب و در روغن وجود دارد؟

چه تفاوتی بین کنسرو تن در آب و در روغن وجود دارد؟ 

استفاده از کنسرو تن آن‌قدر ساده است که نمی‌توانیم تصور کنیم زمانی هیچ‌کس کنسرو تن ماهی نمی‌خورده است. تا سال 1904 اصلاً کنسرو تن ماهی در آمریکا وجود نداشت، اما امروزه در بیشتر کشورها به‌راحتی پیدا می‌شود و آن‌قدر تنوع پیدا کرده که در بسته‌بندی‌ها و شکل‌ها و طعم‌های مختلف در بازار وجود دارد. 

این کنسروها معمولاً با فلفل، لیمو، سیر، گوجه، فلفل تایلندی یا هالوپینو مزه‌دار می‌شوند. کنسرو تن ماهی با توجه به گرانی بقیه محصولات غذایی هنوز هم در رده غذاهای کم‌خرج و دم‌دستی طبقه‌بندی می‌شود. 

کنسرو تن ماهی را می‌توان به چند شکل پخت 

می‌شود تن را با پاستا مخلوط کرد و شامی سبک درست کرد یا آن را سرخ کرد و با مخلفات نوش جان کرد. همچنین به صورت ساندویچ با کاهو می‌توان خورد یا در سالاد استفاده کرد. طرز استفاده از تن ماهی بی‌شمار است اما چه نوع تنی را باید استفاده کنیم؟ ماهی تن مخلوط در روغن بهتر است یا تن در آب؟ 

تفاوت ماهی تن مخلوط در روغن و مخلوط در آب 

 گفته می‌شود که یک قوطی ماهی تن مخلوط در روغن حدود 317 کالری دارد، در حالی که ماهی تن بسته‌بندی شده در آب 150 کالری دارد. وقتی صحبت از اسیدهای چرب امگا3 به میان می‌آید متخصصان توصیه می‌کنند تا افراد تن ماهی بخورند. اما اینکه تن ماهی در آب باشد یا روغن چه فرقی می‌کند؟ 

وقتی می‌خواهید تن ماهی بخورید، ممکن است فکر کنید تن در آب بهتر است چون امگا3 موجود در این ماهی تا حد زیادی در آب حفظ می‌شود. اما وقتی تن ماهی بسته‌بندی شده در روغن را می‌خرید، امگا3 کمتری دارد. در تحقیقی که در سال 2011 انجام شد مشخص شد که تن ماهی در آب امگا3 بیشتری نسبت به تن ماهی در روغن دارد. تن با روغن برای افرادی که نیاز بیشتری به اسیدهای چرب ضروری مثل اسید لینولئیک و اسید آلفا لینولئیک دارند بهتر است. برای کسانی که می‌خواهند ویتامین دی یا سلنیوم را در بدنشان تقویت کنند، ماهی تن در روغن بهتر است.  

سالم‌ترین نوع کنسرو تن ماهی کدام است؟ 

همه تن‌ها تا اندازه‌ای خوب هستند و خواص خود را دارند. درباره سطح جیوه تفاوت معناداری بین تن در روغن و در آب وجود ندارد. به نظر می‌رسد که مهم‌ترین عامل نوع ماهی است. ماهی تن سفید (آلباکور) به طرز قابل توجهی جیوه بیشتری نسبت به ماهی‌های تن دیگر دارد. 

در حالی که تفاوت مشخصی بین تن ماهی در روغن و در آب وجود دارد، باید گفت که انتخاب نوع خوب تن به کیفیت ماهی و چگونگی طبخ تن بستگی دارد. اگر کالری‌شماری می‌کنید و می‌خواهید اسیدهای چرب امگا3 را به حداکثر برسانید ماهی تن در آب بهتر است. اما اگر طعم و ویتامین دی موجود در تن برایتان مهم است از تن مخلوط در روغن زیتون استفاده کنید. 

توجه داشته باشید که در مصرف تن ماهی زیاده‌روی نکنید چون سدیم و جیوه بالایی دارد. بسته به نوع تن ماهی‌ای که می‌خورید نباید بیش از یک تا سه وعده در هفته تن ماهی مصرف کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه