ارسال به دیگران پرینت

گلو درد | راه درمان گلو درد

چطور از شر گلودرد خلاص شویم؟ شش درمان خانگی گلودرد

گلودرد یا فارنژیت یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست که معمولاً بر اثر سرماخوردگی، آنفولانزا و عوامل دیگر ایجاد می‌شود. ممکن است گلودرد شما طول بکشد

چطور از شر گلودرد خلاص شویم؟ شش درمان خانگی گلودرد

چطور از شر گلودرد خلاص شویم؟ شش درمان خانگی گلودرد 

گلودرد یا فارنژیت یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست که معمولاً بر اثر سرماخوردگی، آنفولانزا و عوامل دیگر ایجاد می‌شود. ممکن است گلودرد شما طول بکشد. اما معمولاً پس از یک هفته این علامت برطرف می‌شود. اگر طاقت ندارید یک هفته صبر کنید می‌توانید از روش‌های زیر برای درمان گلودرد استفاده کنید. 

1-غرغره آب نمک 

ممکن است آب نمک باعث تسکین فوری درد شما نشود، اما درمانی موثر برای از بین بردن باکتری‌ها و در عین حال شل شدن مخاط و کاهش درد است. به سادگی نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و غرغره کنید. 

2- عسل  

عسل یکی از بهترین درمان‌ها برای گلودرد است چون خواص ضد باکتریایی طبیعی دارد که اجازه می‌دهد تا زخم را التیام دهد و بلافاصله درد بهتر شود و در عین حال التهاب کاهش پیدا کند. عسل همچنین می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و با عفونت‌های ویروسی مبارزه کند. دو قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب گرم یا چای مخلوط کنید و خوب هم بزنید. در صورت نیاز روزی چند بار این ترکیب را بنوشید. توجه به این نکته ضروری است که نباید به نوزادان زیر یک سال عسل داده شود. 

3-لیمو برای تقویت سیستم ایمنی بدن 

لیمو هم مانند آب نمک و عسل برای گلودرد عالی است زیرا می‌تواند به تجزیه مخاط و تسکین درد کمک کند. علاوه بر این، لیمو سرشار از ویتامین سی است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. یک قاشق چای‌خوری آب لیمو را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و برای تسکین سریع گلودرد بنوشید. 

4- سس تند 

ممکن است استفاده از سس تند برای بهبود گلودرد عجیب به نظر برسد، اما ثابت شده که این چاشنی گلودرد را تسکین می‌دهد. سس تند از فلفل‌های سرشار از کپسایسین تهیه می‌شود که می‌تواند برای مبارزه با التهاب و تسکین درد استفاده شود. ممکن است در ابتدا گلویتان بسوزد، اما ریختن چند قطره سس تند در یک لیوان آب گرم برای غرغره کردن ممکن است درمان مناسبی برای درمان گلودرد باشد. 

5- انواع چای و دمنوش 

انواع مختلفی از دمنوش‌های گیاهی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سریع گلودرد آن‌ها را امتحان کنید. چای میخک و چای سبز هر دو دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی برای مبارزه با عفونت هستند. چای تمشک، بابونه و نعناع گزینه‌های عالی برای تسکین درد و کاهش التهاب هستند. چای بابونه هم می‌تواند یک روان کننده طبیعی باشد، پس اگر صدای شما خش دارد و در صحبت کردن مشکل دارید، بهتر است بابونه بخورید. علاوه بر این، چای نعناع می‌تواند به طور طبیعی گلوی شما را بی حس کند و دردتان را کاهش دهد. 

6- دستگاه بخور برای باز کردن سینوس‌ها 

ممکن است هوای خشک، به ویژه در روزهای سرد و سخت زمستان، دلیل گلودرد شما باشد. دستگاه بخور هوا را مرطوب نگه می‌دارد و سینوس‌های شما را باز می‌کند. برای اثرگذاری بیشتر، یک یا دو قاشق غذاخوری بخار یا محلول پراکسید هیدروژن به دستگاه اضافه کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه