ارسال به دیگران پرینت

ادرار در حمام | مضرات ادرار در حمام

هرگز در حمام ادرار نکنید!+دلایل عجیب ولی علمی و واقعی

با وجود شایعات، ادرار استریل نیست. بلکه ادرار می تواند حاوی ده ها نوع مختلف باکتری از جمله استافیلوکوک و استرپتوکوک باشد. که به ترتیب با عفونت های استاف و گلودرد استرپتوکوکی مرتبط هستند.

هرگز در حمام ادرار نکنید!+دلایل عجیب ولی علمی و واقعی

مضرات ادرار در حمام 

باید گفت کسانی که از اطلاعات کافی در مورد محیط زیست باخبر هستند. این کار را نه تنها خوب توصیف می کنند، بلکه برای سیاره زمین عالی می دانند. زیرا از آبی که برای رفتن به توالت استفاده می شود، صرفه جویی می کنید. با این حال، حتی اگر صرفه جویی در مصرف آب را کنار بگذاریم. ممکن است تعجب کنید که آیا این کار ایمن و بهداشتی است یا خیر. زیرا حمام مکانی است که می خواهید تمیزتر از زمانی که وارد آن شده اید بیرون بیایید.

این است که اگرچه ادرار آن طور که برخی افراد فکر می‌کنند تمیز و خالص نیست. اما اگر گهگاه به جای کاسه توالت، لوله حمام را انتخاب کنید، در بیشتر مواقع مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند.

ادرار مایعی استریل است؟

با وجود شایعات، ادرار استریل نیست. بلکه ادرار می تواند حاوی ده ها نوع مختلف باکتری از جمله استافیلوکوک و استرپتوکوک باشد. که به ترتیب با عفونت های استاف و گلودرد استرپتوکوکی مرتبط هستند.

با این حال، تعداد باکتری ها در ادرار سالم نسبتا کم است. هرچند اگر عفونت دستگاه ادراری (UTI) دارید، ممکن است این باکتری بسیار بیشتر نیز باشد. ادرار سالم، بیشتر آب، الکترولیت ها و مواد زائد مانند اوره است. اوره نتیجه تجزیه پروتئین هاست.

حتی اگر باکتری های موجود در ادرار از طریق بریدگی یا زخمی روی پاهای شما وارد بدن شما شوند. بعید است که باعث عفونت شود.

تمیزی کف حمام؛ ادرار کردن در حمام

اگر نگران وجود ادرار روی کف حمام هستید و فکر می کنید چطور تمیزش کنید. به دفعاتی فکر کنید که در به استخرهای عمومی به شنا رفته اید. یا بیرون از خانه به تفریح رفته اید. پس ادرار نیز به همان اندازه می تواند کثیف باشد و به همان سرعت نیز پاک شود.

بیشتر که فکر کنید می فهمید در طول مدت تفریح یا شنا خیلی بیشتر از ادرار خود کثیفی روی پوست و موهای شما می نشیند. که احتمالا ادرار خیلی کمتر از آن می تواند کثیف باشد و هنگام حمام به مجرای فاضلاب می رود.

در حالی که تمیز کردن و ضد عفونی کردن منظم حمام ضروری است. ما کمی ادرار کردن روی کف حمام یا دوش به این معنی نیست که باید روتین تمیز کردن بدن خود را تغییر دهید.

فقط قبل از این که آب را ببندید، کف حمام را آبکشی کنید.

اگر دوش مشترک داشته باشید چطور؟

از منظر حسن نیت، اگر دوش مشترک دارید یا از دوش عمومی استفاده می کنید، ممکن است بهتر باشد از ادرار کردن در حمام خودداری کنید. مگر این که کسانی که از حمام مشترک استفاده می کنید، هیچ کدام عفونت مسری نداشته باشید.

آنچه شما را شکاک تر می کند این است که ندانید فرد دیگری که از حمام استفاده می کند آیا عفونت اداری یا بیماری دیگری دارد یا خیر.

از آن جایی که باکتری‌های عامل عفونت می‌توانند در ادرار وجود داشته باشند. حتی اگر بریدگی یا زخم باز روی پای خود داشته باشید، احتمال کمی وجود دارد که دچار آن شوید. با این حال عفونت هایی مانند MRSA از طریق روی کف حمام قابل انتقال است، باید به آن دقت کنید.

فواید ادرار کردن در حمام چیست؟

گذشته از راحتی این کار، بسیاری از مردم از ادرار زیر دوش به دلیل تاثیرات زیست محیطی آن حمایت می کنند. این کار باعث صرفه جویی در مصرف یک سیفون توالت در روز باعث صرفه جویی بیش از ۱۱۰۰ گالن آب در سال می شود. در سال ۲۰۱۴، دو دانشجو در دانشگاه انگلستان شرقی یک کمپین برای صرفه جویی در مصرف آب، با ادرار کردن در زمان دوش گرفتن، راه اندازی کردند.

باعث می شود علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، بتوانید در قبض آب و همچنین هزینه دستمال توالت خود نیز صرفه جویی کنید.

آیا ادرار می تواند پای ورزشکار یا قارچ پا را درمان کند؟

عمل ادرار درمانی، که در آن فرد ادرار خود را مصرف می‌کند یا آن را روی پوست می‌مالد. در بسیاری از فرهنگ‌ های سراسر جهان دیده می‌شود. زیرا ادرار حاوی اوره، ترکیبی که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست گنجانده شده، می باشد. برخی معتقدند که ادرار کردن روی پا ممکن است به پیشگیری یا درمان عفونت قارچی معروف به پای ورزشکار کمک کند.

با این حال، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ادرار بتواند پای ورزشکار یا هر نوع عفونت یا مشکل دیگری را درمان کند.

سایر مایعات بدن در حمام چطور؟

ادرار تنها مایع بدن نیست که روی کف حمام می رسد. عرق، مخاط، خون قاعدگی و حتی مدفوع می تواند با آب دوش ترکیب شود. برای کمک به ایمن نگه داشتن خود و افراد دیگری که از دوش استفاده می کنند، هر ۱ تا ۲ هفته یکبار کف و دیوارهای حمام را بشویید و ضدعفونی کنید.

در کنار تمیز کردن حمام با محصولات سفید کننده، قبل از هر دوش گرفتن، کف دوش خود را چند ثانیه با آب گرم بشویید.

نتیجه ادرار کردن در حمام

اگر شما تنها کسی هستید که از دوش خود استفاده می کنید، احتمالا از ادرار کردن در آن جا نیز مطمئن هستید. اگر زیر دوش ادرار می کنید، مطمئن شوید که به طور مرتب کف و دیوارهای حمام را تمیز می کنید. اما اگر با اعضای خانواده یا هم اتاقی‌هایتان از یک حمام استفاده می کنید، باید بدانید همه از سلامت کامل برخوردار هستند یا خیر.

اگر از دوش عمومی در خوابگاه یا سایر امکانات آن استفاده می‌کنید، به غریبه‌ها توجه کنید و به تمیزی و سلامتی دقت بیشتری به خرج دهید.

برای سلامتی خود، هنگام استفاده از دوش عمومی، یک جفت دمپایی تمیز بپوشید. به خصوص اگر بریدگی، زخم یا منافذ باز دیگری در پایین پای خود دارید. به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی کند، شما باید به سلامت کلی بدن توجه بیشتری داشته باشید.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      متاسفم
      ادرار در حمام باعث زوال عقل میشود.

      • ناشناس ارسالی در

        بله ولی تو وان نه زیر دوش نادان

    • ناشناس ارسالی در

      امام علی علیه السلام:ادرار کردن در حمام مورث فقر و پریشانی است‌.

      • ناشناس ارسالی در

        اونوقت اونزمان حمام کجا بود تو عربستان و عراق کپر نشین ....

    • احمد خیراندیش ارسالی در

      مشخص نشد خوب است یا بد کاملا دو پهلو نوشتید که جواب باشد هم خوب است و بد

    • یکی مثل همه ارسالی در

      خاک توسرتون یه بچه ۵ساله هم می دونه نباید توحمام ادرارکرد چون داری اون میکروب و ویروس ها رو وارد بدن خودت میکنی
      اگر انقدر که میگین خوبه از این به براتون گالون گالون پست می کنیم 🤭😃😍

    • Mansorhe3h ارسالی در

      به نظر من. خوب نیست.

    • فاطمه محب ارسالی در

      ادرار در حمام ب مروز زمان باعث بیماری آلزایمر میشه،،

    • ناشناس ارسالی در

      تازه میرینمم،خیلی حال میده هاهاهاها

    • بهلول ارسالی در

      آخرش نفهمیدیم خوبه یا بده؟؟!!

    • ناشناس ارسالی در

      ادرار افراد سالم آلودگی نداره و استریل هست باکتری و .. نمی تونه در ادرار رشد کنه مگر اینکه مریص باشه که حال عمومی نشون میده .
      حالا یکی یه چرت گفته تو حمام ، دلیل نمیشه این کار رو بکنیم . قبلا تو خزینه و حوض آب و رودخانه حمام میکردن روایت شده آب رو تمیز نگه داریم و آلوده نشه برای مصرف همه .حالا زیر دوش هم آب مصرف میشه و کمتر از مصرف سیفون نیست .

    • mahdi 64 ارسالی در

      چه ربطی داره به آلزایمر، اکثره آدما وقتی میرن زیر دوش ادرار میکنن. هرکی هم بگه من نمیکنم یا اصلا نکردم دروغ میگه بدون شک

    • xsjyBldb ارسالی در

      20

    • سعید ارسالی در

      من همیشه شنیدم ادرارکردن توی حمام جایز نیست دلیلش رو نمیدونم ولی انقدر به گفته های پیامبرخودم اعتماد دارم ومطمئن هستم وقتی اون یه چیزی رو حرام یامکروه اعلام کرده حتما دلیل خاصی داشته دین ماکامل ترین دین هست که هیچ نکته ای رو ازقلم ننداخته بخاطرهمین خیلی مطمئن میگم که این اطلاعات غلط وزدسلامت بشرهست وازجایی که گفته محقق انگلیسی این مطلب تائید کرده دیگه مطمئن ترشدم که موضوع کاملا برعکس هست لعنت خدابر دشمنان سلامتی بشر .

      • مهدی ارسالی در

        آفرین بر مقلدین چشم و گوش بسته

    • مقدم ارسالی در

      آخرش متوجه نشدیم بلاخره ادراردرحمام خوبه یا بده؟بااین مطالب دوپهلو ومتناقض وعدم پاسخ مثبتی بهتره ازانتشارچنین مطالب در فضای رسانه خودداری شود؟

    • ناشناس ارسالی در

      خوب نیست روزی را کم می‌کند یعنی همه نعمت‌ها کم میشود

    • ناشناس ارسالی در

      بهتره برید مرقد

    • ح......رضوانی ارسالی در

      سلام به نظر من منظور حمام خزینه ای بوده که اشکال داره ادرار کنند

    • ناشناس ارسالی در

      ما بچه که بودیم موقع ابکشی درحمام مادرم می گفت اگه ادرارکنید مجرای ادرارتون دیگه سوزش پیدانمی کنه البته بخاطراستفاده ازصابون ولیف وکیسه خوب حساس می شدوواقعاباادراردیگرسوزشی حس نمیشد.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه