ارسال به دیگران پرینت

وسواس فکری | ترک وسواس فکری

وسواس فکری چیست؟ | هشت راه برای آنکه وسواس فکری را کنار بگذارید

هشت راه برای آنکه وسواس فکری را کنار بگذارید.

وسواس فکری چیست؟ | هشت راه برای آنکه وسواس فکری را کنار بگذارید

هشت راه برای آنکه وسواس فکری را کنار بگذارید

وقتی انسان کاری برای انجام دادن نداشته باشد، شروع می‌کند به فکر کردن درباره همه‌چیز. باید فکر کردن بیش از حد را کنار بگذاریم چون ممکن است به سلامت روانی‌مان آسیب برساند. در اینجا 8 راه برای مبارزه با وسواس فکری را معرفی می‌کنیم.

1-مدیتیشن کنید

فکر کردن را کنار بگذارید و مدیتیشن را شروع کنید. این کار با ایجاد آرامش به شما کمک می‌کند که از فکر کردن بیش از اندازه خودداری کنید. مدیتیشن باعث می‌شود ذهنتان قوی شود و بتوانید تمام افکار بی‌فایده را از ذهن خود بیرون کنید.

2- عامل حواس‌پرتی‌تان را پیدا کنید

وقتی که افکارتان بر شما غالب می‌شوند، باید عاملی را پیدا کنید که باعث شده حواستان پرت شود و به چیزهای دیگر فکر کنید. می‌توانید فیلم یا سریالی تماشا کنید یا کاری کنید که دیگر افکار شما باعث حواس‌پرتی‌تان نشود. داشتن سرگرمی‌ نیز می‌تواند بهترین درمان برای وسواس فکری باشد. 

3- از پیش‌بینی کردن آینده دست بردارید

وسواس فکری وقتی اتفاق می‌افتد که شما مدام به آینده و اتفاقاتی که روی نداده فکر می‌کنید. این کار باعث ایجاد اضطراب و افسردگی می‌شود. این پیش‌بینی‌ها تأثیر منفی روی روحیه شما می‌گذارد. شما با فکر کردن بیش از حد روحیه خود را نابود می‌کنید.

4- مسیر فکری خود را تغییر دهید

اگر فکر می‌کنید در همه زمینه‌ها شکست می‌خورید، وضعیتتان را تغییر دهید. یعنی فکرتان را عوض کنید و با خود بگویید که من می‌توانم در کارهایم موفق شوم. اگر فکر می‌کنید به درد هیچ‌ کاری نمی‌خورید، به مواقعی فکر کنید که به کسی کمک کرده‌اید. اگر گمان می‌کنید همه از شما متنفرند، این فکر را رها کنید و به کسانی که شما را دوست دارند فکر کنید. وقتی مثبت فکر کنید می‌توانید دست از افکار افراطی بردارید.

5- افکار منفی را در خود بُکشید

وقتی می‌بینید ذهن شما از انرژی منفی پر شده، سعی کنید تمام افکار منفی را بکشید. به خاطرات خوبتان فکر کنید و احساس مثبتی داشته باشید. مثبت‌اندیشی باعث می‌شود احساس آرامش کنید و از فکر کردن بیش از حد دست بکشید. 

6- از اهمیت دادن به چیزی که دیگران فکر می‌کنند دست بردارید

این کار یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از وسواس فکری است. وقتی به چیزی که دیگران ممکن است درباره شما یا کارتان فکر می‌کنند می‌اندیشید، وسواس فکری شما شروع می‌شود. هیچ‌کس واقعاً به کارهای شما فکر نمی‌کند. شما تنها کسی هستید که از وسواس فکری خود ضربه می‌خورید. پس قوی باشید و به فکر دیگران اهمیت ندهید.

7- همه اتفاقات خوب و بد را بپذیرید

یاد بگیرید که آنچه را اتفاق افتاده بپذیرید. وقتی بدی‌ها را می‌پذیرید دیگر وسواس فکری به سراغتان نمی‌آید. یاد بگیرید که اتفاقات بد را مدیریت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مسائل را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید و نگران اتفاقات بعدی نباشید. بهترین درمان برای وسواس فکری این است که واقعیت را بپذیرید.

8- خودتان را دوست داشته باشید

شما باید با خودتان مهربان باشید و اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید. اینکه دائم فکر کنید چرا من در روابطم خوب عمل نمی‌کنم؟ چرا نمی‌توانم دوست خوبی برای بقیه باشم؟ چرا من زشتم یا قد من کوتاه است؟ همه این‌ها باعث می‌شود از خودتان دور شوید. وقتی خودتان را دوست داشته باشید افکار منفی را کنار می‌گذارید و دیگر بیش از حد فکر نمی‌کنید.

امیدواریم این ترفندها به شما کمک کنند تا بیش از حد فکر نکنید و سلامت روان خود را به خطر نیندازید. مبارزه با وسواس فکری باعث می‌شود زندگی شاد و آرام‌تری داشته باشید.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه