ارسال به دیگران پرینت

آووکادو | نگه داشتن آووکادو در آب

از نگه داشتن این میوه در آب خودداری کنید | بیمار می‌شوید

نگه داشتن آووکادو در آب خطرناک است؟

از نگه داشتن این میوه در آب خودداری کنید | بیمار می‌شوید

نگه داشتن آووکادو در آب خطرناک است؟

آووکادو یکی از میوه‌های بسیار مفید و در عین حال گران است. در ویدئویی که به تازگی در تیک‌تاک دیده شده طرز تازه نگه داشتن آووکادو آموزش داده شده، اما FDA اعلام کرده که این‌ کار غلط است و نباید انجام شود.

روز جمعه ویدئویی در شبکه‌های مجازی پخش شد که میلیون‌ها بار دیده شد. در این ویدئو با فریاد گفته می‌شود: «آووکادو را تا یک ماه می‌توانید در آب و در یخچال قرار دهید» افراد بسیاری درباره این شیوه نگه‌داری آووکادو صحبت کردند؛ اما FDA با این کار مخالفت کرد و اعلام کرد که استفاده از این روش برای تازه نگه داشتن آووکادو آن‌قدرها هم که در شبکه‌های مجازی می‌گویند بی‌خطر نیست. سازمان غذا و داروی امریکا این عمل را توصیه نمی‌کند.

نگرانی اصلی درباره این روش این است که ممکن است پاتوژن‌های انسانی (مثل مونوسیتوژن لیستریا و سالمونلا) که روی آووکادو قرار گرفته در طول مدتی که این میوه در آب بماند تکثیر شوند و باعث شوند شخص بیمار شود. 

تحقیقات سازمان غذا و دارو در سال 2018 نشان داد که از میان 1615 نمونه آووکادو بیش از 17 درصد روی پوست خود آلودگی دارند. کارشناسان حوزه سلامت توصیه می‌کنند: «حتی اگر می‌خواهید میوه را از قبل پوست بکنید، باز هم باید ابتدا آن را بشویید تا آلودگی از چاقو به میوه منتقل نشود.»

قهمچنین این سازمان ادعای گفته شده در ویدئو را که میوه تا «یک ماه» تازه می‌ماند رد می‌کند. سازمان غذا و دارو می‌گوید: «تحقیقاتی که دانشمندان در این سازمان انجام داده‌اند نشان می‌دهد که مونوسیتوژن‌ لیستریا پتانسیل نفوذ در پالپ آووکادو را دارد که ممکن است در صورتی که مدت زیادی در یخچال بماند در آب غوطه‌ور شود. در این مورد حتی ضدعفونی کردن پوست آووکادو هم نمی‌تواند آلودگی موجود را از بین ببرد.»

گذاشتن آووکادو در آب فقط می‌تواند این میوه را سبز نگه دارد. توصیه‌هایی که سازمان غذا و دارو اعلام کرده مبنی بر این است که ممکن است این شیوه از نگه‌داری باعث مریض شدن فرد شود و احتمال ابتلا به بیماری را بالا ببرد پس از انجام آن خودداری کنید.

 

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

 

 

 

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه