ارسال به دیگران پرینت

گرگ قرمز | باغ وحش رود آیلند

متولد شدن توله گرگ از نژادی که در حال انقراض است | جنجال تولد گرگ قرمز

به دنیا آمدن گرگی در باغ‌وحش رود آیلند که در معرض خطر انقراض است.

متولد شدن توله گرگ از نژادی که در حال انقراض است | جنجال تولد گرگ قرمز

به دنیا آمدن یک گرگ در باغ‌وحش رود آیلند که در معرض خطر انقراض است

باغ‌وحشی در رود آیلند (Rhode Island) امریکا به دنیا آمدن توله گرگ قرمزی را اعلام کرد که گونه آن در خطر انقراض بود. این اولین توله‌ای است که از سال 2005 در این مرکز به دنیا آمده است. 

باغ‌وحش راجر ویلیامز اعلام کرد که این توله گرگ در روز 5 می از مادرش برِیو 6 ساله و پدرش دیگوی 7 ساله متولد شده است. مسئولان باغ‌وحش گفتند که این اولین گرگ قرمزی است که از سال 2005 تا به حال در این باغ‌وحش به دنیا آمده. آن‌ها همچنین اعلام کردند که محافظان باغ‌وحش و تیم دام‌پزشکی از طریق دوربین مادون قرمز که درون لانه جدیدی که برای نوزاد تازه متولد شده ساخته‌اند قرار دارد، مادر و توله را زیرنظر دارند. 

مسئولان این باغ‌وحش اعلام کردند که گرگ به فرزندش شیر می‌دهد و تغییرات توله در طی چند روز رضایت‌بخش بوده است و در حال اضافه کردن وزن است. ماه آینده زمانی مهم برای مشاهده رشد توله است و باید تغییرات این حیوان به دقت مورد بررسی قرار گیرد. 

گرگ‌های قرمز یکی از گونه‌هایی هستند که به شدت در معرض خطر قرار دارند. گفته می‌شود تعداد این حیوانات که از دسته سگ‌سانان هستند تنها 15 الی 20 قلاده در جهان است. 

در سال 1980 بود که اعلام کردند گرگ‌های قرمز منقرض شده‌اند و تنها 14 گرگ قرمز وجود دارد که در باغ‌وحش نگه‌داری می‌شدند، اما در راستای برنامه پرورش حیوانات با هدف ایجاد جمعیتی سالم از آن‌ها تصمیم گرفتند پس از طی مراحل اولیه بیشتر این گرگ‌های قرمز را به طبیعت بازگردانند. 

انتظار می‌رود که نوزاده تازه متولد شده به مدت چند هفته در لانه خود بماند و اگر شرایط مهیا شد بازدیدکنندگان بتوانند از این گونه در معرض انقراض دیدن کنند. 

ادعا می‎شود که تعداد محدودی از این گونه که باقی مانده‌اند فقط در کارولینای شمالی امریکا یافت شده‌اند. حساب‌های باغ‌وحش رود آیلند در اینستاگرام و فیس‌بوک تغییرات این توله گرگ قرمز را گزارش می‌کنند.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه