ارسال به دیگران پرینت

واکسیناسیون | کرونا | واکسیناسیون دانشجویان | بازگشایی دانشگاه ها

دانشجویان تا اواسط ترم جاری به دانشگاه میروند؟!

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمان برگزاری کلاس‌های حضوری را بعد از تزریق دو دوز واکسن دانشجویان اعلام کرد و گفت: دانشگاه‌ها احتمالا اواسط یا اواخر ترم جاری بازگشایی می‌شوند.

دانشجویان تا اواسط ترم جاری به دانشگاه میروند؟!

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمان برگزاری کلاس‌های حضوری را بعد از تزریق دو دوز واکسن دانشجویان اعلام کرد و گفت: دانشگاه‌ها احتمالا اواسط یا اواخر ترم جاری بازگشایی می‌شوند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، “علی خاکی صدیق” معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار داشت: بازگشایی دانشگاه‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تابع سیاست کلی ستاد ملی مبارزه با کروناست و برای عملیاتی شدن آمورش حضوری، تابع این است که واکسیناسیون دو دوز دانشجویان، هیئت علمی و کارکنان به صورت کامل انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون دو دوز اکثر قریب به اتفاق اعضای هیئت علمی و کارکنان انجام شده، زیرا دانشگاه ها واکسیناسیون را از مرداد شروع کرده‌اند، در حالی که واکسیناسیون دانشجویان هنوز تکمیل نشده و تا زمانی که دوز دوم واکسیناسیون تکمیل نشود بازگشایی کلاس‌ها به صورت حضوری فعلا در دستور کار نیست و همان آموزش الکترونیکی را خواهیم داشت.

خاکی صدیق در پاسخ به این سوال که شروع حضوری کلاس‌ها از آبان یا آذر چقدر محتمل است؟ گفت: این موضوع برای شرایط خاصی است، به عنوان مثال برخی دانشگاه‌ها یا موسسه‌های آموزش عالی عمدتا از دانشجویان بومی تشکیل شده که هم کارگاه‌ و آزمایشگاه‌ دارند و هم نیازی به خدماتی مثل خوابگاه و سلف سرویس ندارند که بخواهد مشکل ایجاد شود، در این حالت می‌توانند با تصویب ستاد کرونا در آن منطقه، کلاس حضوری برگزار کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر قرار باشد همین رویه نیز محقق شود احتمالا برای اواسط و اواخر ترم است و در کل قاعده کلی آموزش الکترونیکی است.

وی در واکنش به مدیریت دانشجویانی که قرار است با آموزش حضوری از شهرهای مختلف به تهران بیایند، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌هایی که بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانشجویانشان غیربومی هستند، مساله سکونت در خوابگاه‌ها و بحث خدمات رفاهی است.

خاکی صدیق اشاره کرد: طبیعتا با توجه به شرایط شکننده‌ای که بیماری کرونا و شیوع آن در کشور دارد، اینکه بتوانیم به صورت صددرصد همه دانشجویان را به دانشگاه بیاوریم و به آن‌ها آموزش حضوری بدهیم فعلا کمی بعید است، لذا این اقدام به صورت برنامه ریزی شده توسط دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها شرایط متفاوتی دارند، زیرا امکانات خوابگاهی، امکانات غذاخوری و رفاهی آن‌ها با هم فرق می‌کند. در دانشگاه‌ها درصد دانشجویان بومی و غیربومی، ترکیب دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با هم متفاوت است، از این رو کلاس‌ها با جمعیت بیشتر و کمتر مواجه است، به همین خاطر نیازمند برنامه ریزی در داخل خود دانشگاه‌ها برای این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی از جهت اینکه با چه کلاسی، آموزش حضوری شروع شود و چند درصد از دانشجویان را می‌توان برای آموزش حضوری پوشش داد، در هر دانشگاهی متفاوت است. نکته کلیدی این برنامه ریزی‌ها حفظ سلامت دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه‌هاست.

خاکی صدیق در پاسخ به این سوال که حدود ۱۷ ماه از شیوع کرونا می‌گذرد، در این مدت دانشجویان کاردانی و کارشناسی ارشد که دو سال دوره آموزشی دارند، چه میزان آموزش مطلوب را کسب کردند؟ گفت: تا کنون که آموزش‌ها الکترونیکی بوده، ولی کلاس حضوری برای برخی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به صورت محدود در برخی از دانشگاه‌ها برگزار شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      جونمون رو از سر راه نیاوردیم ک...غیر حضوری بهتره با این شرایط

    • Atii ارسالی در

      خیلی بده اموزش مجازی بعد امتحانات حضوری بشن واقعا بی انصافیه

    • دانشجو ارسالی در

      لطفا در بازگشایی دانشگاهها به دانشجویانی که آسترازنگا زدن هم توجه کنید که دوز دوم ۳ ماه بعد از دوز اول است، خود بنده ۱۶ آذر باید دوز دوم رو بزنم

    • ندا ارسالی در

      واقعا دیگه خسته شدیم داریم فارغ التحصیل میشیم هیچی هم یاد نگرفتیم دانشگاه رو باز کنید .باور کنید دانشگاه رفتن از هتل و سینما رفتن مهم تره.

    • ناشناس ارسالی در

      این ترم هم مجازی بشه ،انشالله از بهمن ماه دانشگاها حضوری بشن،واقعا بی انصافیه بخوان کلاس ها مجازی برگزار کنن و امتحانات حضوری بشن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه