ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر علوم: دانشجویان ورودی جدید از بهمن‌ماه کلاس‌های درس می‌روند

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان ورودی‌ جدید دانشگاه‌ها از بهمن ۱۴۰۰ به کلاس‌های درس می‌روند.


معاون وزیر علوم: دانشجویان ورودی جدید از بهمن‌ماه کلاس‌های درس می‌روند

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان ورودی‌ جدید دانشگاه‌ها از بهمن ۱۴۰۰ به کلاس‌های درس می‌روند.

علی خاکی صدیق روز یکشنبه در نشست خبری مجازی که با موضوع واکسیناسیون دانشگاهیان برگزار شد، ‌ اظهار داشت: بر اساس پروتکل های بهداشتی، بخشی از آموزش حضوری برای دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ها مخاطره ای از نظر سلامتی ندارد.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته به علت کمتر بودن تعداد اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ها، واکسیناسیون آنها زودتر انجام می شود، بنابراین برای واکسیناسیون این گروه با مشکلات کمتری روبر هستیم. اسامی ارسال شده اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ها به وزارت بهداشت، بر اساس تفکیک استان ها است و در هر استانی، دانشگاه علوم پزشکی مسوولیت برنامه ریزی واکسیناسیون دانشگاهیان را بر عهده دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه واکسیناسیون اعضای هیأت علمی در برخی دانشگاه ها شروع شده است، گفت: این واکسیناسیون هنوز همه گیر نشده است اما واکسیناسیون ۳۰ هزار استاد و کارمند دانشگاه باید تا پایان مردادماه انجام شود.

خاکی صدیق به مشکلات واکسینه کردن دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دانشجویان، مسأله مقداری سخت تر به نظر می رسد چون تعداد دانشجویان بیشتر از کارکنان است و از سوی دیگر، دانشجویان در سراسر کشور پراکنده هستند. اگر یک دانشگاه را در نظر بگیرید که تعدادی دانشجو دارد، بخشی از آنها بومی شهر هستند و تعداد بسیار زیادی از کل کشور به آن دانشگاه آمده اند.

وی ادامه داد: یکی از قیود وزارت علوم در خصوص دانشجویان این است که مسافرت های بین شهری در واکسیناسیون دانشجویان نداشته باشیم.

اولویت بندی واکسیناسیون دانشگاهیان

معاون وزیر علوم به اولویت بندی واکسیناسیون دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: واکسیناسیون ابتدا با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ورودی قبل از ۹۸ آغاز می شود؛ در این زمینه تعداد این دانشجویان با تعداد واکسن های در نظر گرفته شده از سوی وزارت بهداشت برابری می کند که این تعداد از شهریورماه واکسن را دریافت می کنند.

خاکی صدیق تاکید کرد: اگر وضع واکسن خوب باشد، اولویت های بعدی برای واکسیناسیون آغاز می شود اما بر اساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در شهریور تعدادی از دانشجویان، در مهرماه تعدادی دیگر، در آبان و آذر هم یک گروه دیگر که اولویت بندی شده اند، واکسن دریافت می کنند.

به گفته این مسوول وزارت علوم، پیش بینی می شود در آذر ماه طبق برنامه ریزی ها بتوان همه دانشجویان را واکسینه کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه