ارسال به دیگران پرینت

مرتب کردن کمد لباس | راهنمای مرتب کردن کمد لباس

راهنمای قدم به قدم مرتب کردن کمد لباس‌ها | کمدت رو مثل ژورنال‌ها بچین و مرتب کن

حتماً برای شما هم پیش آمده که با دیدن تصاویر روشن و مرتب کمدها در فضای مجازی، چشمهایتان برق بزند و به این فکر کنید که چرا کمد شما به این تمیزی و زیبایی نیست. اگر همین‌طور است، خبر خوبی برایتان داریم.

راهنمای قدم به قدم مرتب کردن کمد لباس‌ها | کمدت رو مثل ژورنال‌ها بچین و مرتب کن

55آنلاین: حتماً برای شما هم پیش آمده که با دیدن تصاویر روشن و مرتب کردن کمدها در فضای مجازی، چشمهایتان برق بزند و به این فکر کنید که چرا کمد شما به این تمیزی و زیبایی نیست. اگر همین‌طور است، خبر خوبی برایتان داریم. مرتب کردن کمدها شاید در نگاه اول کار ترسناکی به نظر برسد، اما اگر با صبر و حوصله و آگاهی انجام شود، آن‌قدر هم کار دشواری نیست. در این مقاله، نکات مهمی برای مرتب کردن قدم به قدم کمدها و سامان دادن به آن‌ها، برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

1. وسایل اضافه را از کمد خارج کنید یا دور بریزید

همیشه اولین قدم برای مرتب کردن هر کمدی، این است که در آن را باز کنید و وسایل اضافی را دور بریزید و وسایلی را که به آن کمد تعلق ندارد، بیرون بیاورید. به طور کلی، فضای کمد لباس، فقط برای قرار دادن لباس‌ها طراحی شده است. اما بسیاری از افراد، انواع وسایل مختلف را داخل آن جای می‌دهند. بنابراین، همیشه اولین قدم این است که وسایل اضافی را از کمد خارج کنید.

2. جای وسایل خود را مشخص کنید

قبل از مرتب کردن کمد لباس‌ها، به این فکر کنید که می‌خواهید وسایلتان را کجا بگذارید. لباس‌هایی که نیاز به تعمیر دارند، لباس‌های کثیف، وسایل خیاطی، برای هر کدام فضایی را در نظر بگیرید. لباس‌هایی را که می‌خواهید اهدا کنید، کنار بگذارید. لباس‌هایی را که نیاز به خشک‌شویی دارند، از باقی لباس‌ها جدا کنید. دسته‌بندی کردن لباس‌ها، از تلنبار شدن لباس‌های اضافه در گوشه و کنار کمد و اتاق جلوگیری می‌کند.

3. همه‌ی محتویات کمد را یک دفعه بیرون نریزید

اگر یک دفعه تصمیم بگیرید کمدتان را مرتب کنید، ممکن است وسوسه شوید و تمام محتویات کمدها را بیرون بریزید. اما واقعاً مرتب کردن کمد در چند ساعت میسر نیست. محتویات کمد خود را روی تخت خالی نکنید و انتظار نداشته باشید که در عرض چند ساعت جمع‌آوری شوند. در غیر این صورت برای انجام کارها تحت فشار قرار گرفته و نمی‌توانید نظم کافی را اعمال کنید. هر بار یک قسمت از کمد را پاکسازی کنید و فقط برای همان قسمت وقت و انرژی بگذارید.

4. لباس‌‌های قابل مصرف را مشخص کنید

به جای اینکه مدام عذاب وجدان داشته باشید که چرا لباسی را مدت‌ طولانی نپوشیده‌اید، یا احساس کنید به آن احتیاجی ندارید، به این فکر کنید که چرا آن را نپوشیده یا اصلاً چرا آن را نگه داشته‌اید. ممکن است یادگاری از شخص خاصی باشد، یا به این امید آن را نگه داشته باشید که در آینده به آن احتیاج پیدا کنید. فضای کمد خود را با وسایلی که در یک سال گذشته برایتان کاربردی نداشته‌اند، اشغال نکنید. لباس‌هایی را نگه دارید که واقعاً از آن‌ها استفاده می‌کنید، باقی را به اشخاصی اهدا کنید که ممکن است به آن بیشتر نیاز داشته باشند.

5. از بیرون ریختن وسایل اضافه، احساس گناه نکنید

اجازه ندهید حس گناه باعث شود وسایل غیرقابل‌مصرف را گوشه و کنار کمدتان تلنبار کنید. به این فکر کنید که شاید اشخاص دیگری بیشتر از شما به این وسایل نیاز داشته باشند. وسایلی را که دوست دارید و استفاده می‌کنید، نگه دارید، و باقی را از خانه بیرون ببرید.

6. پوشاک خود را در معرض دید قرار بدهید

در اتاق‌های تمیز و مرتب، قرار دادن وسایل در معرض دید، باعث می‌شود بتوانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید و دچار سردرگمی و بی‌نظمی نشوید. از قفسه‌هایی استفاده کنید که باعث می‌شود لباس‌های شما مرتب، در دسترس و قابل مشاهده باشند. قفسه‌های مجزا که امکان قرار دادن لباس‌های تا شده در آن‌ها وجود دارد، بسیار مرتب‌تر از سبدهای پارچه‌ای و بقچه‌ها هستند.

7. وسایل را دسته‌بندی کنید

سعی کنید وسایل داخل کمد را دسته‌بندی کنید و هر دسته را در قسمت مشخصی از کمد قرار بدهید. مثلاً پیراهن‌ها در یک قسمت، لباس‌های راحتی در قسمتی دیگر، و به همین ترتیب ادامه بدهید. حتی می‌توانید لباس‌ها را بر اساس رنگ‌بندی آن‌ها دسته‌بندی کنید، یا لباس‌های مهمانی‌های رسمی را در قسمتی کاملاً مجزا قرار بدهید.

8. بر اساس نحوه‌ی لباس پوشیدنتان کمد را سازمان‌دهی کنید

لباس‌هایتان را بر چه اساسی انتخاب می‌کنید؟ آیا بیشتر به نوع لباس‌ها توجه می‌کنید یا رنگ آن‌ها؟ بر اساس مدل شخصیتی خودتان، لباس‌ها را در دسترس قرار بدهید. مثلاً ممکن است شما دلتان بخواهد هر روز یک بلوز و شلوار با رنگ هماهنگ بپوشید، یا نه، رنگ برایتان اولویت نباشد، و فقط دلتان بخواهد که هر روز با شلوار جین و تی‌شرت راحت بیرون بروید. منطقی‌ترین کار این است که بر اساس نوع لباس پوشیدن خودتان کمدتان را مرتب کنید و لباس‌های روزانه‌ را در دسترس قرار دهید.

9. چوب‌لباسی‌های شبیه و هم‌رنگ انتخاب کنید

وقتی همه‌ی چوب‌لباسی‌ها یکسان باشند، کمد‌ها مرتب‌تر به نظر می‌رسند و علاوه بر این، باعث می‌شود هنگام انتخاب لباس تمرکزتان فقط روی لباس‌ها باشد و دچار سردرگمی نشوید.

10. از همه‌ی فضاها استفاده کنید

فضای کمدهای خود را بررسی کنید و سعی کنید از تمام قسمت‌ها به  درستی استفاده کنید. آیا بالا یا پایین آویز لباس‌ها، قفسه‌ای برای قرار دادن ژاکت‌ها یا کیف‌های کوچک دارید؟ آیا این امکان را دارید که درست زیر آویز لباس‌ها، قفسه‌ای برای نگه داشتن کفش‌ها نصب کنید؟

11. لباس‌ها را تمیز و مرتب تا کنید و داخل کشو از تقسیم‌کننده استفاده کنید

وقتی لباس‌ها را تمیز و مرتب تا می‌کنید و با کمک تقسیم‌کننده‌ها، آن‌ها را داخل کشو از هم تفکیک می‌کنید، این امکان را دارید که همه‌ی آن‌ها را به طور هم‌زمان مشاهده کنید و بتوانید به راحتی لباس‌های مورد نیاز خود را از میانشان انتخاب نمایید.

12. لباس‌های رسمی را جدا کنید

سعی کنید حتماً لباس‌های رسمی را که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید، در یک کمد مجزا قرار دهید تا فضای کمد اصلی را اشغال نکنند. هدف این است که لباس‌های راحتی و روزمره، به سادگی قابل دسترسی و مشاهده باشند و هر روز برای برداشتن آن‌ها دچار سردرگمی و بی‌نظمی نشوید.

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه