ارسال به دیگران پرینت

۸۰ درصد ساکنان غزه اغلب اوقات در تاریکی به سر می‌برند

تحقیق جدیدی که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در فلسطین تهیه کرده تاکید می‌کند، ۸۰ درصد ساکنان غزه اکثر اوقات زندگی‌شان را در تاریکی مطلق به سر می‌برند. این تحقیق جدید اشاره می‌کند، وضعیت روحی - روانی آنها به دلیل قطع ادامه دار برق بد است زیرا آنها روزانه بیش از ۱۰ تا ۱۲ ساعت برق ندارند.

۸۰ درصد ساکنان غزه اغلب اوقات در تاریکی به سر می‌برند

این تحقیق توضیح می‌دهد: این مساله تهدیدی برای سلامت ساکنان و رفاه آنها به خصوص در سایه افزایش درجه حرارت هواست کمبود مزمن و قطعی ادامه دار جریان برق در غزه خسارات شدیدی به ساکنان غزه وارد کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد: ۹۴ درصد مشمولان این تحقیق به دلیل این وضعیت سلامت روان‌شان متضرر شده است، در حالی که تنش نظامی اخیر در ماه مه منجر به نابودی زیرساخت‌ها شد، همچنین این حمله نظامی منجر به کمبود شدید برق‌رسانی اصلی شد به طوریکه ساکنان در روز فقط چهار تا پنج ساعت برق داشتند.

این تحقیق نشان می‌دهد: ۵۰۰ هزار تن دست‌کم در غزه نمی‌توانند هزینه‌های اضافی برق را از رهگذر مولدهای برق پرداخت کنند و ناگزیر هستند بیشتر روزشان را بدون برق سپری کنند زیرا ۲۷ درصد کسانی که مشمول تحقیق شدند نتوانستند هیچ جایگزینی به جای برق بیابند.

این تحقیق همچنین می‌افزاید: عدم توانایی ساکنان در تامین برق برای سال‌ها زندگی روزانه را برای آنها دشوار کرده است و تقریبا نمی‌توانند به کارهای منزل‌شان برسند. مضافا اینکه در زمان قطع بودن برق وسایل برقی عملا کارایی ندارند. دانشجویان نمی‌توانند تکالیف‌ درسی‌شان را انجام دهند، به تبع قطعی برق آب هم قطع می‌شود. مردم همچنین بار مالی سنگینی برای خرید مولدهای برق متحمل می‌شوند. این وضعیت همچنین خطرات بهداشتی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود در نتیجه قطعی برق محیط زیست آلوده شود.

مریم مولر، رئیس هیئت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه گفت: بحران برق غزه بیشتر شده است به طوریکه به شکل گسترده‌ای بر خدمات اساسی نظیر آب‌رسانی، تامین آب سالم و قابل شرب، بخش‌های بهداشتی و نیز فعالیت‌های تجاری و آبیاری کشاورزی تاثیر می‌گذارد.

مولر اضافه کرد: سلامت افراد و شرایط بهداشت عمومی غزه و دیگر امور شهری به خصوص بعد از جنگ به شدت به برق بستگی دارند. ما در سال ۲۰۲۱ هستیم نباید ساکنان غزه به این شکل زندگی کنند. ما از مقامات مربوطه و جامعه جهانی می‌خواهیم وضعیت غزه را درک کنند و برای بهبود آن اقدام کنند.

شایان ذکر است اسرائیل در سال ۲۰۰۶ تنها نیروگاه برق غزه را در پی اسارت گلعاد شلیت،‌ سرباز اسرائیلی بمباران کرد و غزه از نیروگاه برق نابود شده برای تامین بخشی از نیازهای ساکنان استفاده می‌کند. در حالی‌که بر خطوط برق رژیم صهیونیستی برای تغذیه مناطق مرزی تکیه دارد. همچنین ساکنان سراغ انرژی جایگزین و مولدهای برق برای تامین برق می‌روند که چهار برابر قیمت اصلی به ساکنان فروخته می‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه