ارسال به دیگران پرینت

روایت روزنامه محلی که معروفترین روزنامه ایران شد

روایت روزنامه محلی که معروفترین روزنامه ایران شد _علی نظری سردبیر روزنامه مستقل

روایت روزنامه محلی که معروفترین روزنامه ایران شد

روزی برای عیادت سید محمود حسینی استاندار اسبق سیستان و بلوچستان به منزل وی رفته بودم.
از هر دری سخن گفتیم تا رسیدیم به مطبوعات،مهندس حسینی با تبسمی حاکی از رضایت گفت:در دوره ای که استاندار سیستان و بلوچستان بودم،گام مثبتی برای احیا و نقش آفرینی مطبوعات محلی برداشتم.
کنجکاو شدم،بیشتر توضیح خواستم تا در جریان این اقدام ارزنده ایشان که در زمینه بسط و توسعه فرهنگی انجام شده است، قرار بگیرم.
مهندس سید محمود حسینی چنین گفت: آقای مهدی رحمانیان از همکاران فرهنگی ما در استانداری بود که بنابر نیاز استان یک نشریه محلی به نام “شرق” ابتدا در استانداری و سپس در محدوده استان را راه اندازی کرد.
ما هم کمک کردیم تا این نشریه محلی در شرق کشور تثبیت گردد.خوشبختانه با تلاش وپایمردی آقای رحمانیان مجوزشرق از محلی به ملی تغییر نمود و بعنوان یک روزنامه حامی جامعه مدنی در بسط توسعه فرهنگی ماندگارشد.
روزنامه شرق طی دو دهه حیات فراز و فرودهای بسیاری داشت،پنج بار هم توقیف شد.
شرق نماد کفایت نشریات محلی و استانی است که اگر این گونه نشریات محلی در مسیر انتشار از حمایت دولت ها برخوردارشوند،ما می توانیم ازاقصی نقاط کشور شاهد پیدایش دهها روزنامه مثل شرق در گیشه های مطبوعات باشیم.
نگارنده معتقد است پتانسیل نشریات محلی را باید در فرایند توسعه فرهنگی باور کرد.
واقعاتجربیات آقای مهندس حسینی استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای دهه ۸۰ می تواند چراغ راه مسئولان فعلی فرهنگی کشور قرار گیرد.
وزیرارشاد و معاونت مطبوعاتی کافی است،یک سال کل بودجه حوزه مطبوعات را فقط به نشریات استانی اختصاص دهند،قطعا در سال بعدمی توانیم شاهد ۳۰ روزنامه امثال شرق از درون همین نشریات محلی باشیم.
این روزها که در آستانه انتخابات هییت نظارت بر مطبوعات هستیم، متاسفانه موج هدفدار تخریبی گسترده ای راعلیه روزنامه شرق شاهد هستیم.
همان کسانی که مدیرمسئولی روزنامه شرق را “ذنب لایغفر” مهدی رحمانیان می دانند! فقط به این نکته توجه کنند که روزنامه خبر ورزشی با آن تیراژ افسانه ای حدود ۱۰ سال پیش چگونه بعد از اختلاف مالک (واحدی پور) و جیرودی(مدیر و گرداننده) به معاونت اسبق مطبوعاتی رسید!؟
مهدی رحمانیان برای روزنامه شرق خون و دل خورد تا یک نشریه محلی به اینجا رسید.
اما اکنون بپرسید مالک پنهان خبر ورزشی کیست؟ و چه مرارتی برای خبر ورزشی در طول ۱۱ سال گذشته دیده است!؟
از سال ۸۷تا کنون در یک بازه زمانی یازده ساله “روزنامه خبر ورزشی” دوبرابر روزنامه شرق یارانه ریالی و دلاری از وزارت ارشاد گرفته است!آیا شما مدیران محترم مسئول می دانید مالک خبر ورزشی کیست؟
بخدا” ملائکه و اجنه” نیستند!بلکه کسی است که با رانت صاحب این موقعیت ویژه شد!؟
چگونه وقتی علیه روزنامه های ثروتمند تهرانی،خط هدفدار هجمه و تخریب گسترده صورت می گیرد،کسی از خبر ورزشی و پولهایی که از دولت گرفته است،نام نمی برد؟
بقول ضرب المثل معروف چرا در تخریب روزنامه های به اصطلاح پولدار،فقط شرق و دنیای اقتصاد باید مورد طعنه قرار گیرد؟چرا در ژست عدالتخواهی هم از قاعده یک بام و دو هوا استفاده می کنید؟
آقایان معزی و فیاضی،کیوان مافی از سال۸۷ تا کنون مدیرمسئول خبر ورزشی و نماینده ویژه حضرت پدر سالار بوده اند!
این سه تن منسوب چه کسی هستند؟
همه می دانند مالک معنوی خبرورزشی کیست؟شاید فقط خواجه حافظ شیرازی نداند؟
البته در مطالب بعدی به پشت پرده مافیای خبر ورزشی ورود می کنیم و با تاباندن نور بر در درون تاریکخانه این روزنامه ثابت خواهیم کرد که این روزنامه از ۸۷ تا کنون بیش از شرق،دنیای اقتصاد و یا هر روزنامه دیگری بودجه مطبوعات را بلعیده است!
اگر قرار است که شرق و دنیای اقتصاد در جنگ روانی هدایت شده تخریب شوند! چرا خبر ورزشی درز گرفته می شود؟
و کسی به خبرورزشی نمی پردازد!؟
بیایید حتی در تخریب هم منصف باشید!نه اینکه یکی را پنهان و دیگری را افشا کنیم.
گر حکم شود که مست گیرنددرشهر هرآنکه هست گیرند!
وقتی قرار است، هدفدار فقط۲ روزنامه ملی را مقابل روزنامه های محلی بعنوان بلعنده بودجه مطبوعات قرار دهند،چرا روزنامه خبر ورزشی را پنهان می کنید؟
مهدی رحمانیان و علیرضا بختیاری را مقابل مطبوعات استانی قرار می دهید!اما مالک محترم خبر ورزشی را تطهیر می کنید؟

 

          </div>

                      <!-- ********* X2 ********* -->
            <div id=

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه