ارسال به دیگران پرینت

پاکبانان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه پاکبانان همواره با زباله های عفونی به ویژه زباله های کرونایی سرو کار دارند، گفت: این قشر، مستحق قرار گرفتن در اولویت دریافت واکسن بیماری کووید ۱۹ هستند.

پاکبانان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند

هادی بصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا و تلاش پاکبانان در این ایام اظهار کرد: نیروهای سازمان مدیریت پسماند از اولین روز شیوع کرونا و با حداکثر توان در خدمت شهر و شهروندان بوده اند.

وی افزود: ضدعفونی گسترده معابر، اماکن، تاکسی ها و اتوبوس ها، ایستگاههای اتوبوس، سازمان ها و ادارات وابسته  به شهرداری از جمله اقداماتی بود که انجام می پذیرفت و هم اکنون نیز مدیریت پسماندهای عفونی کرونایی به صورت حداکثری و با تمام توان انجام می گیرد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: با وجود اینکه شیوع کرونا و قرار گرفتن در وضعیت های هشدار، نارنجی و قرمز در طی ماههای گذشته موجب شد که بسیاری از مشاغل به ویژه شاغلان سیستم اداری کشور، روزهایی را با عنوان تعطیلی و یا دورکاری سپری و از حجم کاری شان کاسته شود، اما شرایط فعالیت پاکبانان نسبت به گذشته بسیار سخت تر شده است.

بصاری ادامه داد: پاکبانان در ایام شیوع کرونا فشار مضاعفی را از لحاظ کاری تحمل و با توجه به اینکه روزانه با زباله ها و پسماندهای عفونی در سطح شهر روبرو هستند، علاوه بر فشار کاری، استرس چندبرابری را نیز تحمل می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای ما به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تخصیص واکسن رایگان کرونا به این قشر زحمتکش است چرا که پس از کادر درمان و بهداشت، دومین قشری که به طور مستقیم در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، پاکبانان هستند.

 ۸۸۰ پاکبان در ارومیه با جمعیت بیش از ۸۰۰ هزار نفری فعال است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه