ارسال به دیگران پرینت

هوای تهران در آستانه آلودگی قرار گرفت

میانگین غلظت آلاینده های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد 94 قرار دارد و هوا در آستانه ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

هوای تهران در آستانه آلودگی قرار گرفت

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۹۴ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است، اما در آستانه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین غلظت آلاینده‌ها بر روی عدد ۱۲۶ قرار گرفته بود و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم گزارش شد. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۲۸ اسفند ۹۹) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از ترافیک صبحگاهی همراه باعدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است. به‌تدریج با افزایش تندی باد در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم خواهد شد. با رشد ناپایدار جوی تا اواخر وقت پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد. 

در صبح روز جمعه (۲۹ اسفند ۹۹) با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد هرچند باعدم وزش باد مؤثر احتمال تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد. رشد ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد در ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. شایان‌ذکر است با استمرار این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید در ساعات پایانی جمعه کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه