ارسال به دیگران پرینت

هوای پایتخت هم اکنون در شرایط قابل قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم اکنون در شرایط قابل قبول است.


 هوای پایتخت هم اکنون در شرایط قابل قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم اکنون در شرایط قابل قبول است.

 بر اساس پیش‌بینی‌های انجام ‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات امروز (۱۸ مرداد) کیفیت هوای تهران در محدوده قابل‌ قبول خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از شرایط جوی مساعد و وزش باد طی ساعات گذشته و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است. در طول روز با کاهش تندی باد بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد.

با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی شنبه در مناطق پرتردد شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا باشیم.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۹ مرداد) همراه با افزایش تردد خودروها احتمال می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند که در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. عدم وزش باد مؤثر در طی روز شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد همچنین غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر افزایش خواهد یافت و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط تا اواخر وقت یکشنبه ادامه دارد بنابراین احتمال می‌رود با افزایش ترافیک غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کند و سبب شود در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ١١۳ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۸ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه