ارسال به دیگران پرینت

تفریحات آبی ممنوع | طوفانی شدن خلیج فارس و دریای عمان

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از افزایش ارتفاع امواج و طوفانی شدن دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز طی امروز (۷ دی) تا سه‌شنبه (۹ دی) خبر داده است.


تفریحات آبی ممنوع  |   طوفانی شدن خلیج فارس و دریای عمان

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که امروز (۷ دی) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است و ارتفاع امواج بین یک تا ۱.۵ متر می‌رسد.

 

بر اساس این هشدار فردا (۸ دی) نواحی مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان و طی روز سه‌شنبه (۹ دی) خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

 

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک ، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد. از این‌رو در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت‌های شیلاتی محدودیت ایجاد شود.

 

اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل و ممنوعیت تفریحات آبی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

 

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه