ارسال به دیگران پرینت

ادامه بارش‌ها در کشور؛ ورود سامانه جدید

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی بارش برف و باران تا پایان این هفته در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد و روز شنبه ۳ اسفند سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود که این مناطق را تحت تاثیر بارش پراکنده قرار خواهد داد.

ادامه بارش‌ها در کشور؛ ورود سامانه جدید

فریبا گودرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز (۳۰ بهمن) با فعالیت سامانه بارش‌زا شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران خواهند داشت.

وی اظهارداشت: در برخی مناطق جنوب غرب بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی آن با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین برای دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش خفیف و پراکنده باران انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور، دامنه و ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه و ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر به تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد، همچنین از بعد از ظهر پنجشنبه تا روز جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی گفت: شدت بارندگی روز پنجشنبه در بخش‌هایی از لرستان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان به شکل باران و برف و در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در این روز دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور به طور متوسط ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، جمعه با تضعیف این سامانه فعالیت بارشی آن محدود به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور خواهد شد.

وی اظهار داشت: شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا آرام حاکم خواهد بود و از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در روز یکشنبه نیز در مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گفته وی پنجشنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

بارش خفیف در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعضی ساعات ابری با احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است همچنین شب ابری و بارش خفیف باران و گاهی وزش نیز رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز صبح تهران ۶ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: زنجان با دمای ۷ درجه زیر صفر ، اردبیل ۵ درجه زیر صفر، بندرعباس و بوشهر ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه