ارسال به دیگران پرینت

مدیریت بحران کردستان نسبت به وقوع سیل هشدار داد

اوج فعالیت این سامانه بارشی از جمعه شب تا اوایل صبح یکشنبه خواهد بود و بطور فراگیر تمام نقاط استان را در بر می‌گیرد.


مدیریت بحران کردستان نسبت به وقوع سیل هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در خصوص وقوع سیل هشدار داد و گفت: پیش‌بینی هواشناسی حاکی از بارش باران و در نتیجه سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در پنج روز آینده است لذا از مردم می‌خواهیم جوانب احتیاط را رعایت کنند.

محمد فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی استان از صبح جمعه (فردا) تا یکشنبه هفته آینده آسمان کردستان تحت تاثیر یک سامانه بارشی فعال قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد از اثرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: در پی این پیش‌بینی امروز جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان برگزار شد و نسبت به صدور هشدار سطح نارنجی اقدام و الزام آماده باش در سه روز آینده را به دستگاه‌های خدمات رسان اعلام کردیم.

وی تاکید کرد: لازم است تمام دستگاه های خدمات رسان و امداد رسان با اولویت مدیریت سدها، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله‌ گرفتن مردم، کشاورزان و باغداران از رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیر ضروری اتخاذ شود.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان نیز در این ارتباط یادآور شد: اوج فعالیت این سامانه بارشی از جمعه شب تا اوایل صبح یکشنبه خواهد بود  و بطور فراگیر تمام نقاط استان را در بر می‌گیرد.

علی پناهی افزود: شدت و میزان فعالیت این سامانه بارشی در نواحی جنوبی و جنوب غربی شامل سروآباد، کامیاران، مریوان، سنندج، دهگلان، قروه و نیمه جنوبی شهرستان‌های بانه، بیجار و دیواندره بیشتر از سایر نقاط است.

وی اضافه کرد: در این مدت بارش باران همراه با گبار و رعد و برق، مه آلود، گاهی بارش برف، وزش باد نسبتاد شدید در گردنه ها و جادهای مواصلاتی در بضی ساعات مه شدید و کاهش قابل توجه دید افقی پیش بینی می‌شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه