ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | بارندگی در مازندران تا هفته آیندهاستمرار دارد

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که بارندگی در این استان تا اواخر روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و دمای هوای استان هم در این مدت کاهشی و سرد باقی خواهد ماند.

 هواشناسی |   بارندگی در مازندران تا هفته آیندهاستمرار دارد

هواشناسی مازندران امروز دوشنبه در اطلاعیه تعیین وضعیت جوی یک هفته ای استان ، با استناد به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابی هواشناسی پیش بینی کرده است که بارندگی هایی که از چند روز پیش در مازندران شروع شده به صورت متناوب تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

بارندگی در این مدت گاهی به صورت رگباری همراه با رعد و برق خواهد بود و احتمال وقوع تگرگ و وزش باد نسبتا شدید موقتی هم وجود خواهد داشت.

در این اطلاعیه تاکید شده است که هوای استان در این مدت ابری باقی می ماند که با کاهش دما همراه می شود ضمن این که هوا در ارتفاعات مه آلود خواهد بود و در مناطق مرتفع و سردسیر هم احتمال بارش برف وجود دارد.

بیشینه دمای هوا هم در شهرهای استان بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که هوای استان طی روز جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده هم نیمه ابری گاهی ابری بویژه در غرب استان با رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

بیشینه دما در این روزها هم در شهرهای استان بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی ، هوای مازندران از روز یکشنبه هفته آینده ۲۱ مهر ماه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه می شود به گونه ای که بیشینه دما در شهرهای استان بین ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

هواشناسی مازندران پیش از این دیروز با انتشار اخطاریه نارنجی نسبت به آبگرفتگی در شهرهای ساحلی و جلگه ای ، بالاآمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها ، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده های کوهستانی هشدار داده و توصیه کرده بود که رانندگان با احتیاط در جاده ها تردد کنند و علاقه مندان به ورزش و گردشگری هم از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

داده های ایستگاه های هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز دوشنبه در تمامی مناطق استان باران بارید ، ولی بیشترین میزان بارندگی مربوط به مناطق کوهستانی بود. در این مدت سیاه بیشه در غرب استان با ۲۶ میلی متر پربارش ترین نقطه استان ثبت شد. میزان بارندگی در کجور ، بلده ، پل سفید و آلاشت هم که کوهستانی محسوب می شوند بالای ۱۰ میلی متر بود در حالی کمترین میزان بارندگی با یک میلی متر به قائمشهر تعلق داشت.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه