ارسال به دیگران پرینت

هشدار نارنجی هواشناسی | هوا سردتر می شود

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی سرد در ۱۰ استان کشور هشدار داد.

هشدار نارنجی هواشناسی  |   هوا سردتر می شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ وقوع رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات شمال غرب و رشته‌ کوه البرز مرکزی را امروز (۱۵ مهرماه) برای استان های گیلان، البرز، تهران، مرکز و نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، نیمه شمالی قزوین، ارتفاعات شمال غرب سمنان و فردا (۱۶ مهرماه) برای استان های تهران، گیلان، البرز، مازندران، نیمه شمالی قزوین، شمال سمنان، غرب و شمال خراسان شمالی و جنوب اردبیل پیش بینی می کند.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده های کوهستانی دوراز انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بازگشایی آبروها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و مجهز شدن به تجهیزات زمستانی در قلل، تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای و دامی توصیه کرده است.

 در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه