ارسال به دیگران پرینت

احتمال پیروزی دموکراتها درکسب اکثریت مجلس سنا|۵۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی

گمانه زنی‌ها از پیروزی احتمالی نامزدهای دموکرات در انتخابات کنگره و کسب اکثریت کرسی ها در مجلس سنا حکایت می کنند.

احتمال پیروزی دموکراتها درکسب اکثریت مجلس سنا|۵۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی

 در جریان رقابت برای تصاحب کرسی‌های مجلس سنای آمریکا در انتخابات سوم نوامبر، نامزدهای دموکرات برای تصاحب کرسی ۱۴ ایالت آمریکا از شانس بیشتری برخوردارند؛ هرچند که نتایج نهایی انتخابات سنا ممکن است دست کم در ۵ ایالت از این ۱۴ ایالت چند روز پس از انتخابات و یا حتی در مواردی، ماه‌ها پس از آن اعلام شود.

در واقع، بار نارضایتی عمومی از عملکرد دونالد ترامپ در مقام رئیس جمهور آمریکا بر دوش نامزدهای جمهوریخواه کنگره در سرتاسر این کشور سنگینی می‌کند. با این حال، این رأی دهندگان هستند که در نهایت، در مورد پایان دادن به فعالیت سیاسی این سناتورهای جمهوریخواه از جمله متحد دیرینه ترامپ، «لیندسی گراهام»، از ایالت کارولینای شمالی و «سوزان کالینز» میانه رو تصمیم گیری خواهند کرد.

لازم به ذکر است که ۱۲ کرسی متعلق به سناتورهای جمهوریخواه و ۲ کرسی تحت اختیار سناتورهای دموکرات به رأی گذاشته شده‌اند.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که نامزدهای دموکرات احتمالاً ۵۵ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی مجلس سنا را از آنِ خود می‌کنند. در این صورت، این نخستین بار ظرف یک دهه گذشته خواهد بود که حزب دموکرات هم در مجلس سنا و هم در مجلس نمایندگان- با ۴۳۵ کرسی- اکثریت را در اختیار خواهد داشت.

در واقع دموکراتها امیدوارند که در صورت پیروزی نامزد موردنظرشان، جو بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا طلیعه دار دوران سیاسی جدیدی در کاخ سفید باشند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه