ارسال به دیگران پرینت

خلاصه مهمترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

با نزدیک شدن به پایان روز انتخابات در میان رقابت شدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکراتیک وی، مراکز رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شش ایالت شرقی بسته شد.

خلاصه مهمترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 با نزدیک شدن به پایان روز انتخابات در میان رقابت شدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکراتیک وی، مراکز رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شش ایالت شرقی یعنی جورجیا، ایندیانا، کنتاکی، کارولینای جنوبی، ورمونت و ویرجینیا بسته شد.

در روندی که تا ساعت یک بامداد به وقت محلی (۶ صبح به وقت گرینویچ) ادامه می‌یابد، مراکز رأی گیری در ایالات متحده به طور متوالی بسته می‌شوند.

ده‌ها میلیون آمریکایی پس از مبارزه انتخاباتی در سایه بحران اپیدمی کرونا، که باعث مرگ بیش از ۲۳۰ هزار نفر در ایالات متحده شد، روز سه شنبه رأی خود را برای انتخاب رئیس جمهور بعدی به صندوق انداختند.

 

آخرین رویدادها به وقت گرینویچ:

 

۰۴:۰۵ نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نشان می‌دهد که بایدن در رود آیلند، نیوجرسی، مریلند، ماساچوست، ایلینوی، دلاور و کانکتیکات برتر است.

۰۴:۰۵ نتایج مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده نشان می‌دهد که ترامپ برنده اوکلاهما، تنسی، می سی سی پی، آلاباما، کارولینای جنوبی و میسوری است.

 

۳:۳۵ آمار اولیه رسانه‌های آمریکایی نشان داد که رئیس جمهور ترامپ در ایندیانا، کنتاکی و ویرجینیای غربی در صدر است، در حالی که رقیب وی، جو بایدن، در ورمونت و ویرجینیا برترشد.

مراکز اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ۶ ایالت شرقی که شامل: جورجیا، ایندیانا، کنتاکی، کارولینای شمالی، ورمونت و ویرجینیا هستند، بسته شد.

۲:۵۴ به گفته رسانه‌های محلی، کارشناسان آمریکایی پیش بینی کرده‌اند که میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا به ۶۷ درصد برسد که بالاترین میزان در یک قرن گذشته است.

۲:۳۴ سی. ان. ان به نقل از مدیر ارتباطات کاخ سفید تأیید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری را از بخش غربی کاخ سفید، با همراهی تعدادی از مقامات ارشد و خانواده اش، دنبال می‌کند.

ترامپ گفت - در توییتی که در حساب توئیتر خود منتشر کرد - "ما واقعاً در سراسر کشور از وضعیت خوبی برخورداریم … متشکرم."

۰۲:۳۱ توئیتر و فیس بوک در روز سه شنبه تعدادی از حساب‌های خبری "گرایش راستگرا" را که اخیراً تأسیس شده‌اند، متوقف کرد.

این دو سایت گفتند که این حساب‌های حذف شده اخباری را مبنی بر تقلب دموکرات‌ها در برخی ایالت‌ها منتشر کرده و همچنین بر تجمعات و سخنرانی‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تمرکز کرده‌اند.

۰۲:۰۵ مراکز رأی دهی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناطقی از ایندیانا و کنتاکی بسته شد.

۰۱:۳۷ و یل اسکات، فرماندار ورمونت، به جو بایدن رأی داد تا اولین مقام جمهوری خواه باشد که به یک نامزد دموکرات رای می‌دهد.

۰۱:۳۵ یک مقام در کارزار انتخاباتی جو بایدن گفت: "نبرد انتخابات در فلوریدا سخت است، اما رأی گیری هنوز ادامه دارد و ما فکر می‌کنیم امشب خواهیم فهمید که اوضاع کجا پیش می‌رود."

وی ، در بیانیه‌ای به CNN ، افزود که بایدن ، بدون در نظر گرفتن نتیجه، امشب برای ملت سخنرانی خواهد کرد.

۰۱:۰۸ باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، ویدئویی را در حساب توئیتر خود منتشر کرد و از آمریکایی‌ها خواست با دادن رأی به جو بایدن و هریس معاون رئیس جمهور، سرنوشت خود را تعیین کنند.

۰۰:۵۶ ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل تلاش‌های وی برای گسترش صلح و حمایت مالی از توافق نامه‌های عادی سازی بین اسرائیل، امارات، بحرین و سودان، مردم آمریکا را به رأی دادن به پدرش در انتخابات ریاست جمهوری فراخواند.

۰۰:۴۱ اف بی آی تحقیقات در مورد تماس‌های تلفنی خودکار گزارش شده را آغاز کرده است که از رأی دهندگان آمریکایی می‌خواهد در خانه خود در امان بمانند و در انتخابات رای ندهند.

۰۰:۱۲ بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا اعلام کرد که وی و همسرش هیلاری کلینتون، در انتخابات به جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری و هریس، معاون رئیس جمهور رأی دادند.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، طرفداران خود را به انتخاب امید به جای ترس، حقیقت بجای دروغ، علم به جای داستانی دعوت کرد. بایدن در سخنرانی خود در میان جمعیت محدودی در فیلادلفیا، با استفاده از بلندگو متعهد شد که برای کنترل بهتر بیماری همه گیر کرونا، که منجر به کشته شدن بیش از ۲۳۲۰۰۰ نفر در ایالات متحده شده است گام بردارد.

۲۰:۲۵ دادستان ایالت نیویورک در حال تحقیق در مورد ادعاهای تماس‌های گمراه کننده است که از رأی دهندگان خواسته است در روز انتخابات در خانه بمانند.

۲۰:۰۵ خبرنگار الجزیره گفت که شهر فیلادلفیا در پنسیلوانیا، یکی از حساس‌ترین ایالت‌ها برای انتخابات، روند شمارش آرا را به صورت زنده روی آنتن پخش می‌کند تا به هرگونه ادعای فساد یا کلاهبرداری پاسخ دهد.

۱۸:۳۰ سالیوان یک قاضی فدرال، امروز دستور داد یک نظرسنجی گسترده در دفاتر پستی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که همه برگه‌های رأی گیری زودهنگام بدون تأخیر تحویل داده می‌شوند.

۱۸:۰۵ رئیس جمهور ترامپ از ستاد مبارزات انتخاباتی خود در ویرجینیا بازدید کرد، جایی که به خبرنگاران گفت که احساس خوبی نسبت به انتخابات دارد و معتقد است که نتایج "عالی" خواهد بود، و افزود، "ما نباید اعلام نتیجه انتخابات را روزها به تأخیر بیندازیم."

ترامپ اظهار داشت که رأی گیری از طریق پست می‌تواند به موارد منفی منجر شود و نتیجه باید تا پایان روز انتخابات اعلام می‌شد.

او گفت که ممکن است امشب با مردم آمریکا صحبت کند.

۱۸:۰۰ رسانه‌های آمریکایی گفتند که مقامات به شهروندان در چندین ایالت هشدار می‌دهند که تماس‌های گمراه کننده‌ای را فرا می‌خوانند که فردا را به جای امروز رأی دهند.

ترامپ از ستاد مبارزات انتخاباتی خود در آرلینگتون، ویرجینیا بازدید کرد

۱۷:۵۵ اداره تحقیقات فدرال (FBI) در حال بررسی تماس‌های تلفنی است که از رأی دهندگان در برخی از ایالت‌ها می‌خواهد "در خانه‌های خود" ایمن بمانند.

۱۷:۱۰ مرکز انتخابات ایالات متحده در آخرین سرشماری خود گفت که قبل از شروع رسمی روز انتخابات، تعداد آمریکایی‌هایی که در رأی گیری زودهنگام رأی دادند بیش از ۱۰۰ میلیون نفر بود، این یک رکورد است که بیش از ۷۲ درصد از کل شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه