ارسال به دیگران پرینت

ضرب و شتم محیط‌بان به دست شکارچیان متخلف در مراکان آذربایجان غربی

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در درگیری‌ بین شکارچیان متخلف با ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه مراکان این استان، یک محیط‌بان زخمی و یک متخلف نیز دستگیر شد.

ضرب و شتم محیط‌بان به دست شکارچیان متخلف در مراکان آذربایجان غربی

مهران نظری روز شنبه افزود: یگان حفاظت محیط زیست مراکان شهرستان خوی ‌ظهر روز جمعه بالافاصله بعد از شنیدن تیراندازی های مکرر، راهی منطقه می‌شوند.

وی بیان کرد: طی عملیات بررسی و گشت زنی منطقه وسیع مراکان با سه شکارچی مواجه می‌شوند که متخلفان مذکور بلافاصله بعد از اطلاع از حضور محیط بانان اقدام به درگیری و قصد فرار می‌کنند که در این حین با محیط بان حجت فهیم نیا درگیر می‌شوند.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: وقتی این متخلفان خود را در چنگال قانون می‌بینند، یکی از متخلفان از پشت سر چندین ضربه به سر، دست و پای محیطبان یاد شده وارد می‌کند که منجر به جراحت وی می‌شود.

نظری افزود : با هوشیاری محیط بانان منطقه یکی از شکارچیان که باسابقه بوده دستگیر و به همراه وی یک راس کل وحشی و یک قبضه سلاح ۲۷۰ ضبط و کشف شد.

وی اضافه کرد: پرونده متخلف دستگیر شده جهت سیر مراحل قضایی به دادگاه معرفی و ارجاع داده شده است.

نظری بیان کرد: محیط بان مصدوم نیز بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت و هم اکنون وضعیت مطلوبی دارد.

در منطقه مراکان ۲۸ گونه جانوری از ۱۲ خانواده در پنج راسته شناسایی شده‌است که علاوه بر قوچ و میش اصیل ارمنی و کل و بز می‌توان به گونه‌های دیگری چون سیاه‌گوش، هامستر، روباه، شغال، انواع مار، خرگوش و پرندگان مختلف اشاره کرد.

منطقه مراکان در ۴۵ کیلومتری شمال‌شرقی خوی قرار دارد و جزو ۹۳ زیستگاه حیات وحش کشورمان است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه