ارسال به دیگران پرینت

محیط بان قطع عضو شده گتوند از بیمارستان مرخص شد

سید امین هادی‌پور محیط بان ۳۷ ساله گتوند که پس از حمله افراد ناشناس نقابدار به پاسگاه محیط بانی به شدت مصدوم و پزشکان برای نجات جانش پای او را از ۲ ناحیه قطع کردند، از بیمارستان پارس تهران مرخص شد.

محیط بان قطع عضو شده گتوند از بیمارستان مرخص شد

سید امین هادی‌پور محیط بان ۳۷ ساله گتوند که پس از حمله افراد ناشناس نقابدار به پاسگاه محیط بانی به شدت مصدوم و پزشکان برای نجات جانش پای او را از ۲ ناحیه قطع کردند، از بیمارستان پارس تهران مرخص شد.

محیط بان قطع عضو شده گتوند پس ازگذشت بیش از ۲ ماه بستری و بهبود یافتن از بیمارستان مرخص شد.

 این محیط بان پس از ورود به خوزستان از طریق فرودگاه بین المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز مورد استقبال تعدادی از نیروهای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان قرار گرفت.

سید امین هادی پور در سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) و روز محیط بان که چهاردهم تیرماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به عنوان محیط بان جانباز نمونه ملی معرفی و مورد تقدیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ۲۶ فروردین ماه چهار فرد مهاجم نقابدار به صورت مسلحانه بنا به دلایل نامعلوم به پاسگاه محیط بانی اداره حفاظت محیط زیست در نزدیکی روستای دوپیران در بخش مرکزی شهرستان گتوند حمله کردند و پس از درگیری با این محیط بان پای راست او را با اسلحه شکاری هدف قرار دادند.

پس از اعزام این محیط بان برای ادامه درمان به بیمارستان پارس تهران، کادر درمان از زمان بستری شدن این محیط‌بان تلاش زیادی برای درمان پای او کردند اما به علت شدت آسیب دیدگی و وخامت حال وی، پزشکان اواخر اردیبهشت ماه برای حفظ جان مصدوم پای او را از زانو قطع کردند.

روند درمان این محیط بان ادامه داشت و پس از اینکه قرار بود این حافظ طبیعت از بیمارستان مرخص شود به یکباره نظر پزشکان تغییر کرد و یکم تیرماه به علت عفونت و بافت مرده برای درمان پای او را از ناحیه‌ای دیگر و حدود چهار سانتیمتر بالاتر از محل قبلی قطع کردند.

این محیط بان شوشتری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گتوند مجرد بوده و در خانه پدری زندگی می‌کند که با توجه به قطع عضو از ناحیه پا و کم بودن حقوق دریافتی، مشکلات زیادی دارد لذا مسئولان مربوطه لازم است در تامین مسکن، خودرو و دیگر نیازهای او مساعدت کنند.

 اداره حفاظت محیط زیست گتوند بعد از گذشت سال‌ها از راه اندازی این اداره در شهرستان گتوند، ساختمان اداری مستقل ندارد.

شهرستان گتوند دارای هفت هزار هکتار منطقه محیط زیست است و به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تنها پنج محیط بان و یک سرباز برای حفاظت از این مناطق دارد.

کمبود محیط بان در شهرستان محروم گتوند تنها مشکل اداره حفاظت محیط زیست در این منطقه نیست بلکه نیروی انسانی، امکانات حفاظتی، دوربین، دیوار پاسگاه محیط بانی و سلاح از مهمترین کمبودهای این اداره می‌باشند که وعده‌های مسئولان برای رفع آنها پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از ارتقای بخش گتوند به شهرستان تاکنون عملی نشده‌ است.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان بدلیل شرایط مناسب آب و هوایی زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری و پرندگان است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امیر ارسالی در

      هنوز بعد از این همه حوادث ناگواری که برای این عزیزان افتاده بازم اجازه شلیک مستقیم به شکارچیان غیر مجاز و در درگیریهای مستقیم ندارن یعنی داشتن اسلحه براشون هیچ فایده ای نداره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه