ارسال به دیگران پرینت

سفیدپوشانی که جانشان را از دست دادند. +عکس

این روزها نمایشگاهی به صورت مجازی و به یاد سپیدپوشانی که جان خود را پای درمان کرونا گذاشتند و با احترام به درمانگرانی که همچنان در حال مبارزه هستند، در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

سفیدپوشانی  که جانشان را از دست دادند. +عکس

بیش از شش ماه از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد. در این مدت همه به نوعی با این ویروس جهانگرد دست و پنجه نرم کردیم و سبک زندگیمان را تغییر دادیم؛ اما در این مدت کسانی هم بودند که لحظه به لحظه‌شان را برای مبارزه با این ویروس جهانی گذاشتند و برخی هم به بهای حفظ جان همنوعانشان، جانشان را از دست دادند.

جامعه پزشکان و پرستاران در همه جای دنیا مهمترین صنفی بودند که مستقیم و بدون ترس در برابر کرونا ایستادند؛ جان خود و خانواده‌شان مهمترین ریسکی بود که باید می‌پذیرفتند که بسیاری پذیرفتند و برخی هم در نهایت تاسف بهایش را با جانشان پرداختند.

همین موضوع بهانه‌ای شد که در این روزها نمایشگاهی به صورت مجازی و به یاد سپیدپوشانی که جان خود را پای درمان کرونا گذاشتند و با احترام به درمانگرانی که همچنان در حال مبارزه هستند، در خانه هنرمندان ایران برگزار شود.

این نمایشگاه در راستای طرح «کروناروایت» برگزار شده که توسط سازمان نظام پزشکی کشور طراحی و تدوین شده و با همکاری نهادهایی همچون ستاد ملی مدیریت کرونا، وزارت بهداشت، شورای سیاستگذاری سلامت صداوسیما، شهرداری تهران، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سینما حقیقت و خانه هنرمندان ایران در دست اجرا است.

مرتضی رضایی و همسرش از هنرمندانی هستند که در بخش «کرونا به روایت تصویر» با رویداد «کروناروایت» همراه شده‌اند و در روزهای قرنطینه به این فکر افتادند که با خلق آثار هنری از کادر بهداشت و درمان قدردانی کنند.

آنها فراخوانی را در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند و برخی از هنرمندان و هنرجویان برای تقدیر از کادر بهداشت و درمان کشور با آنها همراه شدند. در این پویش مردمی تاکنون نزدیک به هزار اثر برای تقدیم به پزشکان و پرستاران و سایر درمانگران کرونا گردآوری شده است.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه