ارسال به دیگران پرینت

در صورت فقدان مسئولیت اجتماعی، بیماری کرونا برطرف نمی شود

یک فعال سیاسی با اشاره به لزوم احساس مسئولیت اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا ، گفت: اگر حس مشترکی نسبت به سایر اعضای جامعه و احساس مسئولیت اجتماعی وجود نداشته باشد، مشکل بیماری کرونا حل نمی شود.

در صورت فقدان مسئولیت اجتماعی، بیماری کرونا برطرف نمی شود

جلال جلالی زاده با اشاره به اینکه افراد نسبت به جامعه ای که در آن زندگی می کنند، مسئولیت دارند، اظهار کرد: در سخنان بزرگان دین و فلاسفه تاکید شده است فردی که نسبت به جامعه احساس مسئولیت ندارد، به لحاظ انسانی سقوط کرده و جامعه را هم دچار مشکل می کند.

وی ادامه داد: افراد همانطور که دنبال منافع شخصی خود هستند، باید نسبت به جامعه هم احساس مسئولیت کنند و نسبت به وظایف اجتماعی خود متعهد باشند زیرا انسان موجودی، اجتماعی است و نیازهایش در جامعه تامین می شود.

وی با اشاره به همه گیری بیماری کرونا در دنیا ،خاطرنشان کرد: این بیماری به یک دین یا ملیت و قوم مربوط نیست، بلکه همه را درگیر خود کرده است و اگر مردم هوشیار و  حساس نباشند، این بلا رفع نمی شود.اگر حس مشترکی نسبت به سایر اعضای جامعه وجود نداشته باشد، نه تنها مشکل حل نمی شود، بلکه به لحاظ انسانی هم سقوط می کنیم.

جلالی زاده درباره مصادیق مسئولیت اجتماعی در موضوع بیماری کرونا تصریح کرد:  باید سپاسگزار کادر درمانی کشور باشیم و به نظرات متخصصان پزشکی توجه کرده و دنبال خرافات برای درمان نباشیم. پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از تجارب سایر کشورها بهره ببریم.همچنین نسبت به خانواده هایی که از این بیماری آسیب دیده اند، حساس باشیم و به آنها کمک کنیم. اگر دست به دست هم دهیم، این به آن را می توانیم پشت سر بگذاریم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه