ارسال به دیگران پرینت

دستگیری فردی که از پدرخوانده خود برداشت‌های میلیونی کرده بود

رئیس پلیس فتای خوزستان از دستگیری فردی که از کارت‌بانکی پدرخوانده خود برداشت‌های میلیونی کرده بود، خبر داد و گفت: شهروندان با دقت و هوشیاری در حفظ و نگهداری از کارت‌بانکی و رمز آن، از بسیاری از برداشت‌های غیرمجاز در امان خواهند بود.

دستگیری فردی که از  پدرخوانده خود برداشت‌های میلیونی کرده بود

. سرهنگ شاهین حسنوند افزود: شخصی با در دست‌داشتن مرجوعه‌ قضائی به این پلیس مراجعه و اظهارکرد که فرد ناشناسی با داشتن رمز کارت‌بانکی اینجانب مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال از حسابم به‌صورت غیرمجاز برداشت کرده و چندین مرتبه نیز به‌صورت اینترنتی خرید کرده است که از پلیس فتا تقاضای رسیدگی دارم.

وی افزود: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده اولیه تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت. با انجام تحقیقات فنی توسط کارشناسان این پلیس و ردگیری مبالغ برداشت شده در نهایت پس از بررسی شواهد و تجزیه و تحلیل اطلاعات به‌دست آمده و عامل برداشت غیرمجاز مشخص شد و در ادامه محل سکونت وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: در ادامه متهم به این پلیس احضار شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. متهم که جوانی ۳۰ ساله بود، در ابتدا بزه‌انتسابی خود را نپذیرفت، اما در مواجهه با ادله و مستندات جرم، لب به اعتراف گشود. سرهنگ شاهین حسنوند بیان کرد: متهم در اظهارات خود گفت که شاکی پدرخوانده من است و همیشه به منزل ما می‌آمد؛ من نیز در موقعیتی مناسب و زمانی‌که وی در خواب بود، کارت‌بانکی‌اش را برداشته و اقدام به برداشت از حسابش می‌کردم و پس از آن پیامک‌های بانکی مربوط به تراکنش‌ها را از گوشی موبایلش حذف می‌کردم تا متوجه کسر مبالغ از حساب خود نشود. رئیس پلیس فتای خوزستان به شهروندان هشدار داد: در حفظ و نگهداری کارت‌‌بانکی و رمزعبور آن دقت کافی داشته باشید و به هیچ‌وجه آن را در اختیار دیگران قرار نداده و رمز آن را به افراد غیر قابل اعتماد نگویید.

همچنین از رمزهای ساده و قابل حدس مانند سال تولد استفاده نکنید و به‌صورت دوره‌ای رمزها را تغییر دهید. این مقام انتظامی افزود: متهم قبل از سرقت کارت‌بانکی، رمز آن را باسوءاستفاده از سهل‌انگاری شاکی به‌دست آورده بود و در پی آن با مراجعه به باجه عابربانک و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی، اقدام به برداشت غیرمجاز کرده است. رئیس پلیس فتا خوزستان از معرفی این متهم به‌همراه پرونده به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خود خبر داد.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه