ارسال به دیگران پرینت

برگزاری نماز عید قربان در مسکو بدون حضور مردم

شورای مفتیان روسیه اعلام کرد که نماز عید قربان در روسیه بدون حضور مردم برگزار خواهد شد.

 برگزاری نماز عید قربان در مسکو بدون حضور مردم

شورای مفتیان روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: روز عرفه 30 ماه جولای (فردا پنجشنبه) و عید قربان نیز روز 31 ماه جولای (روز جمعه) خواهد بود.  

در فتوای علمای اسلامی روسیه خاطرنشان شده است که در مناطق روسیه باتوجه به وضعیت اپیدمیولوژی، مسئولین اسلامی به طور مستقل در مورد نحوه برگزاری نماز عید قربان تصمیم گیری خواهند کرد.

«در این پیوند باتوجه به انتشار ویروس همه گیر کرونا در مسکو، نماز عید قربان بدون حضور مردم و فقط در مسجد جامع مسکو با حضور روحانیون، موذنان و معاون رئیس شورای مفتیان روسیه برگزار خواهد شد. در سایر مساجد مسکو نماز عید قربان برگزار نخواهد شد.» 

در بخش دیگری از فتوای علمای اسلامی روسیه از مسلمانان خواسته شده است که در خانه های خود شرایط برای برگزاری عید قربان را فراهم کنند و در جمع اعضای خانواده خطبه های نماز عید را از مفتی روسیه بطور آنلاین گوش داده و بطور مستقل دو یا چهار رکعت نماز اقامه کنند. 

براساس آمارها نزدیک به سه میلیون مسلمان در مسکو زندگی می کنند و بیش از هفت هزار مسجد در روسیه وجود دارد و تعداد مساجد در این کشور با توجه به رشد سریع جمعیت مسلمانان درحال افزایش است و جامعه اسلامی مسکو افزایش دو برابری تعداد مساجد را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه