ارسال به دیگران پرینت

ممنوعیت اقامه نماز عید قربان در ۷ کشور عربی

۷ کشور عربی در پی شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتند که برگزاری نماز عید قربان را در تمام مساجد و میادین شهری منع و یا به یک مسجد خاص همراه با دستورالعمل‌های سختگیرانه محدود کنند، این در حالی است که دولت کویت اقامه نماز عید قربان را همراه با اقدامات پیشگیرانه مجاز اعلام کرده است.

ممنوعیت اقامه نماز عید قربان در ۷ کشور عربی

کشور عربی در پی شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتند که برگزاری نماز عید قربان را در تمام مساجد و میادین شهری منع و یا به یک مسجد خاص همراه با دستورالعمل‌های سختگیرانه محدود کنند، این در حالی است که دولت کویت اقامه نماز عید قربان را همراه با اقدامات پیشگیرانه مجاز اعلام کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایکنا ، وزارت امور اسلامی عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نماز عید قربان در مساجد و حتی در فضاهای آزاد ممنوع است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای تأکید کرد: مقرر شده است که نماز عید قربان برای امسال ۱۴۴۱ هجری در مساجد معین (بدون مشخص کردن آنها) با تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
مراکش

وزارت امور اسلامی مراکش نیز در بیانیه‌ای از ممنوعیت نماز عید قربان در نمازخانه‌ها و مساجد خبر داد. در این بیانیه تأکید شده که این امر در راستای اقدامات پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا بوده و مردم می‌توانند در خانه‌هایشان و بدون تجمع این نماز را برگزار کنند.
مصر

در همین راستا، دولت مصر در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: نماز عید قربان فقط در یکی از مساجد جامع کشور با تعداد محدودی از نمازگزاران برگزار خواهد شد و این به معنی جلوگیری از اقامه نماز در مساجد و میادین شهری است.
الجزایر

در الجزایر نیز کمیته فتوای وابسته به وزارت امور اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کرد که نماز عید قربان به صورت جماعت یا فردی و بدون خطبه نماز عید قربان برگزار می‌شود.
سوریه

وزارت اوقاف سوریه نیز اعلام کرد که به دلیل افزایش ویروس کرونا نماز عید مبارک قربان در استان‌های دمشق و توابع آن برگزار نمی‌شود.
امارات

«سیف الظاهری» سخنگوی سازمان ملی مدیریت حوادث غیرمترقبه و بحران‌های امارات در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: مقرر شده که نماز عید قربان در منازل برگزار شود و سنت تکبیر عید قربان از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری پخش خواهد شد.
کویت

از سوی دیگر، «طارق المظارم» سخنگوی دولت کویت در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که شورای وزیران کویت برگزاری نماز عید قربان در تمام مساجد دولتی و مصلاهایی که از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی تعیین شده است با تعهد به پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت تصویب کردند.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای عربی هنوز اقدامات ویژه عید مبارک قربان را که مسلمانان جمعه آینده آن را جشن می‌گیرند؛ اعلام نکرده‌اند.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه