ارسال به دیگران پرینت

سرقت | قاپیدن گوشی همراه از شهروندان با موتورسیکلت سرقتی

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری موبایل‌قاپی که با موتورسیکلت سرقتی 10فقره سرقت مرتکب شده بود، خبرداد

 سرقت  | قاپیدن گوشی همراه از شهروندان با موتورسیکلت سرقتی

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: 21دی‌ماه سال گذشته ماموران گشت کلانتری147 گلبرگ به یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا که راکب آن فردی مضطرب بود مظنون و پس از بررسی موتورسیکلت مشخص می‌شود پلاک نصب شده روی موتورسیکلت اصالت ندارد و پلاک اصلی موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از پایگاه هشتم پلیس آگاهی است که پرونده با موضوع دستگیری سارق موتورسیکلت به‌نام «جمشید» در کلانتری تشکیل و به دستور مقام محترم قضائی جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل می‌شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: در گام اول تحقیقات سوابق کیفری «جمشید» مورد بررسی کارآگاهان قرار می‌گیرد و مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد کیفری در خصوص سرقت موتورسیکلت است که متهم ضمن انکار جرم سرقت اظهارکرد که موتورسیکلت را از شخصی به‌نام «ناصر» امانت گرفته است.

سرهنگ نثاری افزود: با توجه حرف‌های ضدونقیض «جمشید» و بهره‌گیری کارآگاهان از شیوه‌های نوین کشف جرم مشخص شد متهم علاوه بر سرقت موتورسیکلت در زمینه موبایل‌قاپی نیز فعالیت دارد و پس از بازجویی‌های دقیق علمی به 10فقره سرقت گوشی تلفن‌همراه به شیوه قاپیدن و تک‌رو اعتراف نمود. کارآگاه نثاری بیان داشت: با توجه به ساعات و محل‌های اعلامی سرقت توسط متهم تجزیه و تحلیل آماری سرقت‌های صورت گرفته و دعوت از مالباختگان تعداد 6نفر از آنها با اطمینان «جمشید» را شناسایی کرده و متهم نیز به سرقت از مالباختگان اعتراف کرد.

«جمشید» در اعترافات خود بیان داشت: سرقت‌ را برای کسب درآمد انجام داده است و پس از سرقت، گوشی‌ها را به‌صورت دستفروش در خیابان به رهگذران می‌فروخته است و از این راه تاکنون یک میلیارد ریال به‌دست آورده است. رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: شاکیان برای سیر مراحل قانونی و احقاق حق خویش به دادسرای مربوطه معرفی شدند و متهم نیز ضمن قبول جرم سرقت حسب دستور مقام قضائی با صدور قرار قانونی برای تحمل کیفر روانه زندان شد.

منبع : ارمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه