ارسال به دیگران پرینت

دیابت | تاثیر هندوانه بر دیابت

تاثیر هندوانه بر افراد مبتلا به دیابت | مبتلایان به دیابت می‌توانند هندوانه بخورند؟

مبتلایان به دیابت می‌توانند هندوانه بخورند؟

تاثیر هندوانه بر افراد مبتلا به دیابت | مبتلایان به دیابت می‌توانند هندوانه بخورند؟

کسانی که دیابت دارند نمی‌توانند هندوانه بخورند؟

هندوانه با 92 درصد آب یکی از آب‌رسان‌ترین میوه‌هاست. هندوانه سرد و آبدار در طول ماه‌های گرم تابستان بسیار دلچسب است. بیشتر مردم هندوانه دوست دارند اما آیا خوردن هندوانه برای همه مجاز است؟ آیا کسانی که دیابت دارند هم می‌توانند هندوانه بخورند یا خیر؟ اگر عاشق هندوانه هستید و دیابت دارید و درباره فواید و مضرات آن چیزی نمی‌دانید، این مطلب را بخوانید.

هندوانه سرشار از آب و فیبر است اما شاخص گلیسمی (GI) بالایی دارد. هر 100 گرم هندوانه 72 شاخص گلیسمی دارد. اما از آنجایی که بار گلیسمی هندوانه بسیار کم است (2 در هر 100 گرم) دیابتی‌ها می‌توانند بدون سر و صدا کمی هندوانه بخورند. 

بیماران دیابتی می‌توانند 150 گرم یعنی تقریباً معادل یک فنجان هندوانه خرد شده در روز هندوانه میل کنند. یادتان باشد که حتماً هندوانه را به صورت میان‌وعده مصرف کنید و نه همراه غذا. سعی کنید شب‌ها یا بلافاصله قبل و بعد از غذا هندوانه نخورید. می‌توانید هندوانه را به عنوان میان‌وعده صبح یا عصر نوش جان کنید. 

بدن ما در تابستان به آب‌رسانی منظم احتیاج دارد و چه چیزی بهتر از هندوانه خنک و شیرینی که در یخچال است؟ هندوانه سرشار از مواد مغذی مثل ویتامین ب6، ویتامین آ و ویتامین سی و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر، اسید فولیک و کلسیم است. این میوه منبع عالی آنتی‌اکسیدان است که به رشد مو، شفافیت پوست و حتی رفع خستگی کمک می‌کند. 

می‌توانید از هندوانه به اشکال مختلف استفاده کنید؛ مثلاً بستنی هندوانه، اسموتی هندوانه، آب هندوانه. این خوراکی‌ها برای تابستان عالی هستند و با درست کردن آن‌ها می‌توانید از خوردن هندوانه را برای خودتان و بچه‌ها جذاب‌تر کنید.

بیماران دیابتی می‌توانند از این خوراکی‌ها با خیال راحت استفاده کنند: زغال‌اخته، توت‌فرنگی، گیلاس، آلو، هلو، سیب، گلابی، کیوی، پرتقال، گریپ‌فروت و پاپایا. همه این میوه‌ها دارای شاخص گلیسمی 60 یا کمتر هستند و برای کسانی که قند خون بالا دارند بی‌خطرند.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

مترجم: مژده اصغرزاده

 
 
منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه