پریسا  شاهنده

پریسا شاهنده

پریسا شاهنده، بازیگر سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

پریسا شاهنده بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار پریسا شاهنده می‌توان به بازیگری در سریال پس از باران، سریال سفر سبز و فیلم برج مینو اشاره کرد.

پریسا شاهنده نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1373 در فیلم روز شیطان به کارگردانی بهروز افخمی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پس از باران، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پریسا شاهنده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون آتیلا پسیانی، فرج‌الله حیدری، علی دهکردی و عبدالرضا اکبری را تجربه کرد.

فیلم های پریسا شاهنده + بیوگرافی

 

پریسا شاهنده در سال 1379 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم پریسا شاهنده در این سال، بازیگری در سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی پریسا شاهنده بازی در سریال پس از باران بوده است. پریسا شاهنده سال 1379 سریال پس از باران نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سعید سلطانی همکاری داشته است. پریسا شاهنده توانست با بازی در سریال پس از باران تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمود‌ پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم و جهانگیر الماسی بر تجارب او افزود.

پریسا شاهنده علاوه‌بر سریال پس از باران، سال 1381 در سریال سفر سبز نیز بازی کرده است. پریسا شاهنده این‌بار با محمدحسین لطیفی یعنی کارگردان سریال سفر سبز و هنرمندانی چون پارسا پیروزفر، لادن مستوفی، عزت‌الله انتظامی و علی نصیریان همکاری داشت.

بیوگرافی کامل، اینستاگرام، آثار و عکس‌های پریسا شاهنده و همسرش

 

در این سال‌ها پریسا شاهنده با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران نادیا دلدار گلچین با 2 مرتبه، محمدرضا شریفی‌نیا با 2 مرتبه، سیدمحسن خرم دره با 2 مرتبه، علی نصیریان با 2 مرتبه و زهرا اویسی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با پریسا شاهنده داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی پریسا شاهنده آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. پریسا شاهنده را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 77% آثار وی سینمایی و 23% آثارش تلویزیونی است. در واقع پریسا شاهنده از مجموع 9 اثری که در کارنامه دارد، در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم تنهام نگذار، فیلم خفاش، فیلم برج مینو، فیلم ‌دایره‌ی سرخ، فیلم روز شیطان، فیلم کیمیا و فیلم مرضیه به ایفای نقش پرداخته و در 2 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سفر سبز و سریال پس از باران بازی کرده است.

در بیوگرافی پریسا شاهنده آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی پریسا شاهنده و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار پریسا شاهنده در منظوم سر بزنید. همه 9 اثر مهم پریسا شاهنده در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار پریسا شاهنده در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر پریسا شاهنده در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی پریسا شاهنده درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی پریسا شاهنده بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال پس از باران محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی پریسا شاهنده کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم تنهام نگذار محسوب می‌شود.

منظوم