سعید  نیک‌پور

سعید نیک‌پور

سعید نیک‌پور، بازیگر تلویزیون و سینما سال ۱۳۲۴ در شهر ری متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

سعید نیک‌پور بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1324 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار سعید نیک‌پور می‌توان به بازیگری در سریال امام علی (ع)، سریال در چشم باد و سریال پلیس جوان اشاره کرد.

عکس هایی از سعید نیک پور - عکس نودی

 

سعید نیک‌پور نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1354 در 30 سالگی در سریال سلطان صاحبقران به کارگردانی علی حاتمی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال امام علی (ع)، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سعید نیک‌پور محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید مشایخی، پرویز فنی‌زاده، ایرن زازیانس و ناصر ملک‌مطیعی را تجربه کرد.

سعید نیک‌پور در سال 1375 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم سعید نیک‌پور در این سال، بازیگری در سریال امام علی (ع) به کارگردانی سید داود میر‌باقری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سعید نیک‌پور بازی در سریال امام علی (ع) بوده است. سعید نیک‌پور سال 1375 در 51 سالگی در سریال امام علی (ع) نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سید داود میر‌باقری همکاری داشته است. سعید نیک‌پور توانست با بازی در سریال امام علی (ع) تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر داریوش ارجمند، مهدی فتحی، بهزاد فراهانی و محمدرضا شریفی‌نیا بر تجارب او افزود.

عکس هایی از سعید نیک پور - عکس نودی

 

سعید نیک‌پور علاوه‌بر سریال امام علی (ع)، سال 1387 در 63 سالگی در سریال در چشم باد نیز بازی کرده است. سعید نیک‌پور این‌بار با مسعود جعفری‌جوزانی یعنی کارگردان سریال در چشم باد و هنرمندانی چون پارسا پیروزفر، شیرین صفری، ارسلان قاسمی و مصطفی زمانی همکاری داشت.

با اینکه سعید نیک‌پور را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. سعید نیک‌پور علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان کارگردان، مشاور، نویسنده و تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار سعید نیک‌پور در حرفه‌ی کارگردان، سریال وزیرمختار، سریال امیر کبیر، سریال شاه‌شکار و سریال شاه شکار است. مهم‌ترین اثر سعید نیک‌پور در حرفه‌ی مشاور، سریال ستارخان است. مهم‌ترین اثر سعید نیک‌پور در حرفه‌ی نویسنده، سریال سقوط است. مهم‌ترین اثر سعید نیک‌پور در حرفه‌ی تهیه کننده، سریال شاه‌شکار است.

امیر کبیر (1364) - گالری عکس - منظوم

 

در این سال‌ها سعید نیک‌پور با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران فخرالدین صدیق‌شریف با 8 مرتبه، عبدالرضا فیاضی با 6 مرتبه، پروانه معصومی با 5 مرتبه، جمشید مشایخی با 5 مرتبه و سروش خلیلی با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با سعید نیک‌پور داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سعید نیک‌پور آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. سعید نیک‌پور را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 67% آثار وی تلویزیونی و 33% آثارش سینمایی است. در واقع سعید نیک‌پور از مجموع 30 اثری که در کارنامه دارد، در 20 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ستارخان، سریال ایراندخت، سریال پرده عشق، سریال معمای شاه، سریال مثل یک پدر، سریال پرده‌نشین، سریال مرد نقره‌ای، سریال خانه بی پرنده، سریال آینه‌های نشکن، سریال در چشم باد، سریال ستاره خضراء، سریال شهریار، سریال پلیس جوان، سریال سقوط، سریال امام علی (ع)، سریال رعنا، سریال امیر کبیر، سریال شاه شکار، سریال شاه‌شکار و سریال سلطان صاحبقران نام‌های و در 10 اثر در سینما با نام‌های فیلم پرسه در شهر لاجوردی، فیلم خصوصی، فیلم زندگی خصوصی، فیلم خدا نزدیک است، فیلم وعده دیدار، فیلم مسافر ری، فیلم آخرین مرحله، فیلم روز واقعه، فیلم سایه‌های بلند باد و فیلم سوته دلان بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 73 ساله و بیوگرافی سعید نیک‌پور آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی سعید نیک‌پور و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار سعید نیک‌پور در منظوم سر بزنید. همه 30 اثر مهم سعید نیک‌پور در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار سعید نیک‌پور در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر سعید نیک‌پور در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی سعید نیک‌پور درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی سعید نیک‌پور بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال امام علی (ع) محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی سعید نیک‌پور کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم پرسه در شهر لاجوردی محسوب می‌شود.

منظوم