محسن دامادی

محسن دامادی

محسن دامادی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

محسن دامادی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار محسن دامادی می‌توان به فعالیت در سریال شیخ بهایی، سریال عیاران و سریال ماه آتش اشاره کرد.

محسن دامادی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1370 در فیلم بهترین بابای دنیا به کارگردانی داریوش فرهنگ به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شیخ بهایی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محسن دامادی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مهدی هاشمی، امید آهنگر، گلاب آدینه و باران کوثری را تجربه کرد.

روایتی جذاب از«هفت خوان رستم» محسن دامادی – بانی فیلم

 

محسن دامادی در سال 1382 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم محسن دامادی در این سال، فعالیت در فیلم گپ به کارگردانی محسن دامادی و فعالیت در سریال شیخ بهایی به عنوان نویسنده محسوب می‌شود.

محسن دامادی

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محسن دامادی فعالیت در سریال شیخ بهایی بوده است. محسن دامادی سال 1382 سریال شیخ بهایی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. محسن دامادی توانست با فعالیت در سریال شیخ بهایی تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر سعید امیرسلیمانی، دانیال حکیمی، آتش تقی‌پور و عباس امیری توانست سطح کاری او را متحول کند.

محسن دامادی علاوه‌بر سریال شیخ بهایی، سال 1374 در سریال عیاران نیز فعالیت داشته است. محسن دامادی این‌بار با کاظم بلوچی یعنی کارگردان سریال عیاران و هنرمندانی چون جمشید مشایخی، علی نصیریان، جمشید لایق و جلیل فرجاد همکاری داشت.

با اینکه محسن دامادی را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محسن دامادی علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان، تهیه کننده، طراح لباس و طراح صحنه نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محسن دامادی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم همه چی عادیه، فیلم هما کی میاد؟، سریال بهترین نقش زندگی، فیلم قبرستان غیرانتفاعی، فیلم خانواده ارنست، فیلم یک اشتباه کوچولو و فیلم گپ است. مهم‌ترین آثار محسن دامادی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم همه چی عادیه، فیلم هما کی میاد؟، سریال بهترین نقش زندگی و فیلم قبرستان غیرانتفاعی است. مهم‌ترین اثر محسن دامادی در حرفه‌ی طراح لباس، فیلم گپ است. مهم‌ترین اثر محسن دامادی در حرفه‌ی طراح صحنه، فیلم گپ است.

محسن دامادي «خانواده ارنست» را مقابل دوربين مي‌برد - ایسنا

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محسن دامادی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. محسن دامادی را باید بیشتر نویسنده سینما بدانیم چرا که 73% آثار وی سینمایی و 27% آثارش تلویزیونی است. در واقع محسن دامادی از مجموع 15 اثری که در کارنامه دارد، در 11 اثر در سینما با نام‌های فیلم همه چی عادیه، فیلم هما کی میاد؟، فیلم قبرستان غیرانتفاعی، فیلم خانواده ارنست، فیلم یک اشتباه کوچولو، فیلم گپ، فیلم از صمیم قلب، فیلم افسانه پوپک طلائی، فیلم در سرزمینی دیگر، فیلم تعقیب و فیلم بهترین بابای دنیا فعالیت داشته و در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال بهترین نقش زندگی، سریال شیخ بهایی، سریال ماه آتش و سریال عیاران فعالیت داشته است.

بانک اطلاعات مرکز سینمای مستند و تجربی >

 

در بیوگرافی محسن دامادی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محسن دامادی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محسن دامادی در منظوم سر بزنید. همه 15 اثر مهم محسن دامادی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محسن دامادی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محسن دامادی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محسن دامادی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محسن دامادی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال شیخ بهایی محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محسن دامادی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم هما کی میاد؟ محسوب می‌شود.

منظوم