محمد  ابهری

محمد ابهری

محمد ابهری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

فیلم تعبیر خواب، فیلم همان روز، فیلم دیوار، فیلم هما، فیلم معجزه‌ی خنده، فیلم جهنم سبز، فیلم هدف، فیلم ضربه‌ی آخر، فیلم از بلور خون، فیلم دو همسفر، فیلم مجسمه، فیلم چاووش، فیلم راز کوکب، فیلم خواستگاری، فیلم دخترم سحر، فیلم مادر، فیلم جمیل، فیلم بوعلی سینا، فیلم مزدوران، فیلم طغیان و فیلم مرگ گرگها به ایفای نقش پرداخته و در 20 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ستارخان، سریال ایراندخت، سریال معمای شاه، سریال زمین انسان‌ها، سریال سال‌های مشروطه، سریال همان روز...، سریال مدار صفر درجه، سریال تا صبح، سریال سوخته‌دلان، سریال آشپزباشی و قبله عالم، سریال بر سر دوراهی، سریال راهیان، سریال باغ گیلاس، سریال آپارتمان، سریال قافله این عمر، سریال کوچک جنگلی، سریال بوعلی سینا، سریال طالب، سریال طبل توخالی و سریال داش پالکی بازی کرده است.

 

توضیحات

محمد ابهری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1317 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار محمد ابهری می‌توان به بازیگری در سریال مدار صفر درجه، فیلم مادر و سریال باغ گیلاس اشاره کرد.

کنایه محمد ابهری به باندبازی های سینما و تلویزیون/ قرار بود همه جا من هویدا  باشم- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim

 

محمد ابهری نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1349 در 32 سالگی در سریال داش پالکی به کارگردانی سهراب اخوان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مدار صفر درجه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمد ابهری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جهانگیر صمیمی‌فرد، منوچهر حامدی، ناصر گیتی‌جاه و نعمت‌الله گرجی را تجربه کرد.

محمد ابهری در سال 1386 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم محمد ابهری در این سال، بازیگری در فیلم دیوار به کارگردانی محمدعلی طالبی و سریال مدار صفر درجه به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

محمد ابهری - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمد ابهری بازی در سریال مدار صفر درجه بوده است. محمد ابهری سال 1386 در 69 سالگی در سریال مدار صفر درجه نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسن فتحی همکاری داشته است. محمد ابهری توانست با بازی در سریال مدار صفر درجه تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سید شهاب حسینی، ناتالی متی، رویا تیموریان و مسعود رایگان بر تجارب او افزود.

محمد ابهری علاوه‌بر سریال مدار صفر درجه، سال 1368 در 51 سالگی در فیلم مادر نیز بازی کرده است. محمد ابهری این‌بار با علی حاتمی یعنی کارگردان فیلم مادر و هنرمندانی چون رقیه چهره‌آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی و امین تارخ همکاری داشت.

بیوگرافی محمد ابهری بازیگر سریال تلویزیونی معمای شاه محمدرضا ورزی

 

در این سال‌ها محمد ابهری با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران حسین پناهی با 5 مرتبه، منوچهر حامدی با 5 مرتبه، امین تارخ با 5 مرتبه، مهری ودادیان با 5 مرتبه و بهزاد خداویسی با 5 مرتبه بیشترین همکاری را با محمد ابهری داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمد ابهری آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. محمد ابهری را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 51% آثار وی سینمایی و 49% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمد ابهری از مجموع 41 اثری که در کارنامه دارد، در 21 اثر در سینما با نام‌های فیلم تعبیر خواب، فیلم همان روز، فیلم دیوار، فیلم هما، فیلم معجزه‌ی خنده، فیلم جهنم سبز، فیلم هدف، فیلم ضربه‌ی آخر، فیلم از بلور خون، فیلم دو همسفر، فیلم مجسمه، فیلم چاووش، فیلم راز کوکب، فیلم خواستگاری، فیلم دخترم سحر، فیلم مادر، فیلم جمیل، فیلم بوعلی سینا، فیلم مزدوران، فیلم طغیان و فیلم مرگ گرگها به ایفای نقش پرداخته و در 20 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ستارخان، سریال ایراندخت، سریال معمای شاه، سریال زمین انسان‌ها، سریال سال‌های مشروطه، سریال همان روز...، سریال مدار صفر درجه، سریال تا صبح، سریال سوخته‌دلان، سریال آشپزباشی و قبله عالم، سریال بر سر دوراهی، سریال راهیان، سریال باغ گیلاس، سریال آپارتمان، سریال قافله این عمر، سریال کوچک جنگلی، سریال بوعلی سینا، سریال طالب، سریال طبل توخالی و سریال داش پالکی بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 80 ساله و بیوگرافی محمد ابهری آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمد ابهری و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمد ابهری در منظوم سر بزنید. همه 41 اثر مهم محمد ابهری در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمد ابهری در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمد ابهری در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمد ابهری درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمد ابهری بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال مدار صفر درجه محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمد ابهری کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم ضربه‌ی آخر محسوب می‌شود.