محمدعلی  باشه‌آهنگر

محمدعلی باشه‌آهنگر

محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار محمدعلی باشه‌آهنگر می‌توان به کارگردانی فیلم سرو زیر آب، فیلم ملکه و فیلم بیداری رویاها اشاره کرد.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

فیلم‌های سینمایی

  • ملکه (۱۳۹۰)
  • بیداری رویاها (۱۳۸۸)
  • فرزند خاک (۱۳۸۶)
  • نیمه گمشده (۱۳۷۸)
  • نبات داغ (۱۳۸۱)

مجموعه‌های تلویزیونی

  • تا صبح (۱۳۸۵)
  • نیمه گمشده (۱۳۷۸)
  •  

 

توضیحات

محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار محمدعلی باشه‌آهنگر می‌توان به کارگردانی فیلم سرو زیر آب، فیلم ملکه و فیلم بیداری رویاها اشاره کرد.

محمدعلی باشه‌آهنگر کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1378 در فیلم نیمه گمشده به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم سرو زیر آب، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمدعلی باشه‌آهنگر محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سارا پرچم، فرشته سرابندی، رامبد شکرآبی و محمود مقامی را تجربه کرد.

بیوگرافی محمد علی باشه آهنگر

 

محمدعلی باشه‌آهنگر در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم محمدعلی باشه‌آهنگر در این سال، فعالیت در فیلم سرو زیر آب به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدعلی باشه‌آهنگر فعالیت در فیلم سرو زیر آب بوده است. محمدعلی باشه‌آهنگر سال 1396 فیلم سرو زیر آب را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از محمدعلی باشه‌آهنگر نقل قول شده است که برای کارگردانی در فیلم سرو زیر آب و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. محمدعلی باشه‌آهنگر توانست با فعالیت در فیلم سرو زیر آب تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر بابک حمیدیان، مینا ساداتی، هومن برق‌نورد و شهرام حقیقت‌دوست توانست سطح کاری او را متحول کند.

محمدعلی باشه‌آهنگر علاوه‌بر فیلم سرو زیر آب، سال 1390 فیلم ملکه را کارگردانی کرده است. محمدعلی باشه‌آهنگر این‌بار با هنرمندانی چون میلاد کی‌مرام، مصطفی زمانی، مهدی سلطانی و حمیدرضا آذرنگ همکاری داشت.

محمدعلی باشه آهنگر - بیوگرافی محمدعلی باشه آهنگر | مشخصات

 

با اینکه محمدعلی باشه‌آهنگر را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمدعلی باشه‌آهنگر علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده، بازیگر، تهیه کننده و مشاور نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمدعلی باشه‌آهنگر در حرفه‌ی نویسنده، فیلم سرو زیر آب، فیلم ملکه، فیلم بیداری رویاها، فیلم نبات داغ، فیلم نیمه گمشده و فیلم کوسه‌ها است. مهم‌ترین آثار محمدعلی باشه‌آهنگر در حرفه‌ی بازیگر، فیلم پرواز خاموش و فیلم دکل است. مهم‌ترین اثر محمدعلی باشه‌آهنگر در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم نبات داغ است. مهم‌ترین اثر محمدعلی باشه‌آهنگر در حرفه‌ی مشاور، سریال بچه‌های گروه بلال است.

محمدعلی باشه آهنگر - پاتوق کتاب فردا

 

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. محمدعلی باشه‌آهنگر سال 1396 برای فیلم سرو زیر آب توانست در 36مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود. همچنین محمدعلی باشه‌آهنگر سال 1390 برای فیلم ملکه توانست در 30مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامزد شود. همچنین محمدعلی باشه‌آهنگر سال 1390 برای فیلم ملکه توانست در 30مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه فیلم منتخب مردمی در بخش بین‌الملل بهترین فیلم برنده شود. همچنین محمدعلی باشه‌آهنگر سال 1396 برای فیلم سرو زیر آب توانست در 36مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نامزد شود. همچنین محمدعلی باشه‌آهنگر سال 1390 برای فیلم ملکه توانست در 30مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود.

کرونا کارگردان سینما و تلویزیون را خانه‌نشین کرد/ محمدعلی باشه آهنگر در دام  اُمیکرون

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمدعلی باشه‌آهنگر آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. محمدعلی باشه‌آهنگر را باید بیشتر کارگردان سینما بدانیم چرا که 85% آثار وی سینمایی و 15% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمدعلی باشه‌آهنگر از مجموع 7 اثری که در کارنامه دارد، در 6 اثر در سینما با نام‌های فیلم سرو زیر آب، فیلم ملکه، فیلم بیداری رویاها، فیلم فرزند خاک، فیلم نبات داغ و فیلم نیمه گمشده فعالیت داشته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال تا صبح فعالیت داشته است.

زندگینامه محمدعلی باشه آهنگر | مشاهیر تاریخ ما

 

در بیوگرافی محمدعلی باشه‌آهنگر آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمدعلی باشه‌آهنگر و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمدعلی باشه‌آهنگر در منظوم سر بزنید. همه 7 اثر مهم محمدعلی باشه‌آهنگر در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمدعلی باشه‌آهنگر در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمدعلی باشه‌آهنگر در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمدعلی باشه‌آهنگر درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمدعلی باشه‌آهنگر بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم سرو زیر آب محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمدعلی باشه‌آهنگر کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم نبات داغ محسوب می‌شود.

منظوم ، کتابراه