کوروش  سلیمانی

کوروش سلیمانی

کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1352 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار کوروش سلیمانی می‌توان به بازیگری در سریال آسمان من، سریال دوردست‌ها و سریال سی امین روز اشاره کرد.

بیوگرافی “کوروش سلیمانی” به همراه عکس هایی جذاب از گذشته تا امروز

 

کوروش سلیمانی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1378 در 26 سالگی در فیلم متولد ماه مهر به کارگردانی احمدرضا درویش بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال آسمان من، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای کوروش سلیمانی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمدرضا فروتن، میترا حجار، محمود عزیزی و حسین راضی را تجربه کرد.

کوروش سلیمانی در سال 1393 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم کوروش سلیمانی در این سال، بازیگری در سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی کوروش سلیمانی بازی در سریال آسمان من بوده است. کوروش سلیمانی سال 1393 در 41 سالگی در سریال آسمان من نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با محمدرضا آهنج همکاری داشته است. کوروش سلیمانی توانست با بازی در سریال آسمان من تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سودابه بیضایی، الهام چرخنده، ویدا جوان و حمیدرضا عطایی بر تجارب او افزود.

کوروش سلیمانی علاوه‌بر سریال آسمان من، سال 1395 در 43 سالگی در سریال دوردست‌ها نیز بازی کرده است. کوروش سلیمانی این‌بار با جواد ارشاد یعنی کارگردان سریال دوردست‌ها و هنرمندانی چون دانیال حکیمی، هومن برق‌نورد، فاطمه گودرزی و فرشته سرابندی همکاری داشت.

بیوگرافی “کوروش سلیمانی” به همراه عکس هایی جذاب از گذشته تا امروز

 

در این سال‌ها کوروش سلیمانی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران هومن برق‌نورد با 3 مرتبه، پژمان بازغی با 3 مرتبه، ستاره اسکندری با 2 مرتبه، امیرمحمد زند با 2 مرتبه و احمد کاوری با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با کوروش سلیمانی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی کوروش سلیمانی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. کوروش سلیمانی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 72% آثار وی تلویزیونی و 28% آثارش سینمایی است. در واقع کوروش سلیمانی از مجموع 14 اثری که در کارنامه دارد، در 10 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال شکوه یک زندگی، سریال دوردست‌ها، سریال آسمان من، سریال تنهایی، سریال یک لحظه دیرتر، سریال پیدا و پنهان، سریال سپیده، سریال سی امین روز، سریال فاکتور هشت و سریال کابوس نام‌های و در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم روزهای زندگی، فیلم یک گزارش واقعی، فیلم اتوبوس شب و فیلم متولد ماه مهر بازی کرده است.

اینستاگرام کوروش سلیمانی یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است. کوروش سلیمانی در اینستاگرام بیش از 60،180 نفر دنبال‌کننده دارد و بیش از 566 نفر را دنبال می‌کند. همچنین کوروش سلیمانی تاکنون در اینستاگرام بیش از 437 پست بارگذاری کرده است. کوروش سلیمانی فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ 1393/07/11 شروع کرده است و تاکنون برای اولین پست او بیش از 663 لایک و 39 نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی کوروش سلیمانی تاکنون بیش از 14،472 لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی کوروش سلیمانی تاکنون بیش از 616 نظر ثبت شده است.

بیوگرافی کوروش سلیمانی و همسرش با عکس و ناگفته ها

 

در مجموع در کارنامه 45 ساله و بیوگرافی کوروش سلیمانی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی کوروش سلیمانی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار کوروش سلیمانی در منظوم سر بزنید. همه 14 اثر مهم کوروش سلیمانی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار کوروش سلیمانی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر کوروش سلیمانی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی کوروش سلیمانی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی کوروش سلیمانی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال آسمان من محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی کوروش سلیمانی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم تلویزیونی خراش محسوب می‌شود.

منظوم