ارسال به دیگران پرینت

پنج عبارت برای بانوان بالای چهل سال

با افزایش سن، خرد و تجربه‌ی انسان نیز بیشتر می‌شود. اما اگر وارد چهل‌سالگی شده‌اید، دلیل نمی‌شود که برای مقابله با تمام شرایط زندگی، آمادگی پیدا کرده‌اید.

پنج عبارت برای بانوان بالای چهل سال

مترجم: مینا شهری

55آنلاین گزارش می‌دهد:

با افزایش سن، خرد و تجربه‌ی انسان نیز بیشتر می‌شود. اما اگر وارد چهل‌سالگی شده‌اید، دلیل نمی‌شود که برای مقابله با تمام شرایط زندگی، آمادگی پیدا کرده‌اید. مطمئناً حالا صبورتر شده‌اید و خامی‌ها و ناپختگی‌های بیست و سی‌سالگی را ندارید. اما تمام زنان بالای چهل سال، در ناملایمات زندگی، نیاز به تایید و دلکرمی دارند. در ادامه، پنج عبارت را عنوان می‌کنیم، که تمام زنان بالای چهل سال، برای مراقبت از خود، باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

1. نه، یعنی نه!

اینکه همیشه بخواهیم همه را از خودمان راضی نگه داریم امکان‌پذیر نیست. زمانی فرا می‌رسد که دیگر نمی‌توانید همیشه نگران ناراحتی و دلخوری دیگران باشید. دلتان می‌خواهد بدون هیچ توضیح اضافه، فقط بگویید «نه». توانایی نه گفتن، دنیایی از آرامش را برایتان به ارمغان می‌آورد. ممکن است در ابتدا احساس گناه کنید، اما دوستان واقعی و خانواده‌، حتماً شما را درک می‌کنند. 

2. به قدر وسع بکوش!

گاهی بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که روز را به پایان برسانید. همین که از پس کارهای روزانه‌ی خود بربیایید، به فرزندان خود رسیدگی کنید، اوقات باکیفیتی را در کنار عزیزان خود سپری کنید، یعنی وظایف خود را به درستی ایفا کرده‌اید. لازم نیست مدام نگران کارهای عقب‌افتاده باشید. همین که تلاش کنید روزهایتان به خوبی بگذرند، کافی است. کارها بالاخره انجام می‌شوند.

3. طبل تو خالی نباش!

فشارها و مشکلات زندگی، به راحتی می‌توانند ما را گرفتار کنند. اگر می‌خواهید از اطرافیان خود مراقبت کنید، در وهله‌ی اول باید خودتان از نظر احساسی و ذهنی سالم باشید. وگرنه تلاش‌هایتان بی‌نتیجه خواهد بود. به درون خودتان رجوع کنید و ببینید چه کارهایی در شما انگیزه و شادابی ایجاد می‌کند. با دوستان خود به سفر و کافه و رستوران بروید، به‌تنهایی برای خودتان وقت بگذارید، به زیبایی ظاهر خود اهمیت بدهید، و از خودتان غافل نشوید.

4. خودت باش!

فشارهای اجتماعی برای تعیین و تکلیف در مورد مسیر زندگی و خواسته‌های انسان، به ویژه زنان، پس از چهل سالگی از بین نمی‌رود. بنابراین بسیار مهم است که یاد بگیرید، هر راهی در زندگی طی کرده‌اید، انتخاب شما بوده، و قرار نیست بابت درست یا اشتباه بودن آن به کسی جواب بدهید. شاید در یک دهه‌ی گذشته، به وکالت مشغول بوده‌اید، اما اکنون و در دوران همه‌گیری کرونا، دلتان بخواهد رویای کارآفرین بودن را دنبال کنید. میل به پیشرفت در چهل سالگی از بین نمی‌رود. شما می توانید اهداف جدیدی را برای زندگی خود در نظر بگیرید و بدون در تظر گرفتن سن، مسیرهای تازه‌ای را آغاز کنید.

5. انسان جایزالخطا است!

وقایع ناخوشایند، اشتباه تایپی ناگوار در گزارش مهم شرکت، برخوردهای اشتباه از سر بی‌حوصلگی، همه و همه می‌گذرند. انسان، همیشه امکان خطا کردن دارد. برای هر اشتباهی حرص نخورید و خودتان را آزار ندهید. رها کنید و اجازه بدهید تمام این اشتباهات در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه