فرشته  صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

فرشته صدرعرفایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار فرشته صدرعرفایی می‌توان به بازیگری در سریال سرزمین مادری، فیلم حوض نقاشی و فیلم هفت ماهگی اشاره کرد.

فرشته صدرعرفایی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1365 در فیلم روزهای انتظار به کارگردانی اصغر هاشمی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال سرزمین مادری، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فرشته صدرعرفایی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون فیروز بهجت‌محمدی، محمد مطیع، مجید مظفری و گوهر خیراندیش را تجربه کرد.

عکسی از پسرفرشته صدرعرفایی بازیگر شبی که ماه کامل شد

 

فرشته صدرعرفایی در سال 1392 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم فرشته صدرعرفایی در این سال، بازیگری در سریال سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فرشته صدرعرفایی بازی در سریال سرزمین مادری بوده است. فرشته صدرعرفایی سال 1392 سریال سرزمین مادری نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با کمال تبریزی همکاری داشته است. فرشته صدرعرفایی توانست با بازی در سریال سرزمین مادری تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سید شهاب حسینی، محمدرضا فروتن، نیکی کریمی و شبنم قلی‌خانی بر تجارب او افزود.

فرشته صدرعرفایی علاوه‌بر سریال سرزمین مادری، سال 1391 در فیلم حوض نقاشی نیز بازی کرده است. فرشته صدرعرفایی این‌بار با مازیار میری یعنی کارگردان فیلم حوض نقاشی و هنرمندانی چون سید شهاب حسینی، نگار جواهریان، سیامک احصایی و محمدمهدی احدی همکاری داشت.

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسرش کامپوزیا پرتوی + عکس های خانوادگی

 

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. فرشته صدرعرفایی سال 1393 برای فیلم کوچه بی‌نام به کارگردانی هاتف علیمردانی توانست در 33مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود. همچنین فرشته صدرعرفایی سال 1383 برای فیلم کافه ترانزیت به کارگردانی کامبوزیا پرتوی توانست در 23مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول زن برنده شود. همچنین فرشته صدرعرفایی سال 1373 برای فیلم بادکنک سفید به کارگردانی جعفر پناهی توانست در 13مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود.

در این سال‌ها فرشته صدرعرفایی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران مهران احمدی با 3 مرتبه، مهتاب کرامتی با 2 مرتبه، علیرضا خمسه با 2 مرتبه، ایرج طهماسب با 2 مرتبه و امیر آقایی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با فرشته صدرعرفایی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی فرشته صدرعرفایی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. فرشته صدرعرفایی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 88% آثار وی سینمایی و 12% آثارش تلویزیونی است. در واقع فرشته صدرعرفایی از مجموع 17 اثری که در کارنامه دارد، در 15 اثر در سینما با نام‌های فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم، فیلم کلمه سکوت کلمه، فیلم هفت ماهگی، فیلم کوچه بی‌نام، فیلم حوض نقاشی، فیلم خوابهای دنباله دار، فیلم بیست، فیلم آدم، فیلم کافه ترانزیت، فیلم زیر نور ماه، فیلم دایره، فیلم بادکنک سفید، فیلم گلنار، فیلم صعود و فیلم روزهای انتظار به ایفای نقش پرداخته و در 2 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سرزمین مادری و سریال توماج بازی کرده است.

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی بازیگر و صداپیشه + فیلم های فرشته صدرعرفایی

 

در بیوگرافی فرشته صدرعرفایی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار فرشته صدرعرفایی در منظوم سر بزنید. همه 17 اثر مهم فرشته صدرعرفایی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار فرشته صدرعرفایی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر فرشته صدرعرفایی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی فرشته صدرعرفایی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی فرشته صدرعرفایی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال سرزمین مادری محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی فرشته صدرعرفایی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم کلمه سکوت کلمه محسوب می‌شود.

منظوم