امید  سهرابی

امید سهرابی

امید سهرابی، نویسنده سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

امید سهرابی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار امید سهرابی می‌توان به فعالیت در سریال مهرآباد، سریال جاده قدیم و سریال شمس‌العماره اشاره کرد.

امید سهرابی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1388 در سریال شمس‌العماره به کارگردانی سامان مقدم به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مهرآباد، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای امید سهرابی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون هانیه توسلی، رویا تیموریان، مسعود رایگان و مهرانه مهین‌ترابی را تجربه کرد.

تیوال تئاتر | آواها | گفتگوی تیوال با امید سهرابی

 

امید سهرابی در سال 1392 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم امید سهرابی در این سال، فعالیت در سریال مهرآباد به کارگردانی سید فرید سجادی‌ حسینی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی امید سهرابی فعالیت در سریال مهرآباد بوده است. امید سهرابی سال 1392 سریال مهرآباد به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. امید سهرابی توانست با فعالیت در سریال مهرآباد تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر مهران احمدی، هومن سیدی، علی سرابی و بهروز شعیبی توانست سطح کاری او را متحول کند.

امید سهرابی

 

امید سهرابی علاوه‌بر سریال مهرآباد، سال 1394 در سریال جاده قدیم نیز فعالیت داشته است. امید سهرابی این‌بار با بهرام بهرامیان و حمید بهرامیان یعنی کارگردان سریال جاده قدیم و هنرمندانی چون حسین ملکی، حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیقت‌دوست و یکتا ناصر همکاری داشت.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی امید سهرابی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. امید سهرابی را باید بیشتر نویسنده تلویزیون بدانیم چرا که 58% آثار وی تلویزیونی و 42% آثارش سینمایی است. در واقع امید سهرابی از مجموع 7 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال روزهای خوش، سریال جاده قدیم، سریال مهرآباد و سریال شمس‌العماره نام‌های و در 3 اثر در سینما با نام‌های فیلم دلم می‌خواد، فیلم مردی برای تمام فصول و فیلم خنده در باران فعالیت داشته است.

امید سهرابی: به زودی ˝لاتاری˝ را شروع می‌کنم / ارسال کارت دعوت برای 101  بازیگر

 

اینستاگرام امید سهرابی یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است. امید سهرابی در اینستاگرام بیش از 2،066 نفر دنبال‌کننده دارد و بیش از 227 نفر را دنبال می‌کند. همچنین امید سهرابی تاکنون در اینستاگرام بیش از 92 پست بارگذاری کرده است. امید سهرابی فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ 1392/12/18 شروع کرده است و تاکنون برای اولین پست او بیش از 60 لایک و 2 نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی امید سهرابی تاکنون بیش از 395 لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی امید سهرابی تاکنون بیش از 41 نظر ثبت شده است.

در بیوگرافی امید سهرابی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی امید سهرابی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار امید سهرابی در منظوم سر بزنید. همه 7 اثر مهم امید سهرابی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار امید سهرابی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر امید سهرابی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی امید سهرابی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی امید سهرابی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال مهرآباد محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی امید سهرابی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم خنده در باران محسوب می‌شود.

منظوم